طریقه شستن صحیح صورت

طریقه شستن صحیح صورت

1- صورت خود را با آب گرم مرطوب کنید. برای اینکه موهایتان خیس نشود آنها به عقب ببرید سپس پوست صورت خود را با میزان زیادی آب گرم خیس کنید. استفاده از آب داغ یا خیلی سرد می تواند برای پوست شما حساسیت‌زا باشد، در حالی که آب گرم ملایم است و باعث تحریک نمی شود.
می توانید با استفاده از دستان خود آب را روی صورت خود بپاشید و یا یک حوله را مرطوب کنید و از آن برای مرطوب کردن صورت خود استفاده کنید.
مرطوب کردن پوست قبل از استفاده از پاک کننده باعث می‌شود که صابون راحت تر در پوست شما پخش شود و از مصرف بیش از حد تمیز کننده  جلوگیری می کند.

2- شوینده مورد نظر خود را به صورتتان بزنید. به اندازه یک سکه از تمیزکننده ای که با پوست صورتتان سازگار هست استفاده کنید. با حرکت دایره ای آن را روی صورت خود بمالید و مطمئن شوید که همه نقاط با مقدار کمی از پاک کننده پوشانده شوند. ماساژ را به مدت سی ثانیه تا یک دقیقه ادامه دهید.
از استفاده از صابون دست یا بدن به عنوان پاک کننده صورت خودداری کنید. پوست صورت نسبت به پوست بقیه نواحی بدن حساس تر است و صابون های تند باعث خشک شدن و تحریک آن می شوند. 
اگر آرایش دارید، ممکن است بخواهید از یک پاک کننده مخصوص آرایش مخصوصاً در اطراف چشم خود استفاده کنید. روغن نارگیل ساده یک پاک کننده طبیعی آرایش است.

 -------------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

 -------------------------------------------------------------

3- به آرامی پوست خود را لایه برداری کنید. لایه برداری فرآیندی برای از بین بردن کثیفی و سلول های مرده پوست است. اگر پوست خود را هر چند روز یکبار لایه برداری کنید باعث می‍شود داخل منافذ شما آلودگی جمع نشود و پوست صورت شما شاداب و روشن به نظر برسد. از یک اسکراب صورت برای مالیدن پوست خود با حرکات دایره ای استفاده کنید، این کا را روی نواحی‌ای که تمایل به خشک یا چرب شدند دارند،بیشتر انجام دهید.
لایه برداری بیش از حد یا خیلی شدید می تواند باعث تحریک پوست شما شود. این کار را فقط چند بار در هفته انجام دهید و مطمئن شوید که خیلی سخت نمی شویید. در روزهایی که نیازی به لایه برداری ندارید ، از این مرحله صرفنظر کنید.
می توانید با استفاده از چند ماده خانگی اسکراب صورت خود را تهیه کنید. به طور مثال 1 قاشق چایخوری عسل ، 1 قاشق چایخوری شکر گرانول و 1 قاشق چایخوری آب یا شیر را مخلوط کنید.

4- صورتتان را بشویید و خشک کنید. از آب گرم برای شستشوی صورت خود استفاده کنید، و مطمئن شوید که همه‌ی آثار پاک کننده و شستشو را پاک می کنید. از حوله ای برای خشک کردن صورت خود استفاده کنید. حوله را هنگام خشک کردن روی صورت خود را نکشید، اینکار چین و چروک ها را بیشترکرده و باعث تحریک پوست می‌شود.

5- از یک تونر مناسب برای ظاهری صاف استفاده کنید. استفاده از تونر یک مرحله اختیاری است که اگر می خواهید پوست شما صاف به نظر برسد و ظاهر منافذ را کاهش دهید، خوب است. تونر را با استفاده از یک توپ پنبه ای ، با تمرکز بر مناطقی که منافذ شما بزرگ است روی پوست خود بکشید.
بسیاری از تونرهای خریداری شده در فروشگاه حاوی الکل هستند، که می‌توانند منجر باعث خشک شدن پوست شوند . به دنبال یک تونر بدون الکل باشید، به خصوص اگر پوست شما خشک است. 
یک تونر خانگی نیز، مانند گلاب بسیار خوب است.

6- با یک مرطوب کننده کار خود را تمام کنید. یک مرطوب کننده مناسب برای پوست صورت خود انتخاب کنید. مرطوب کننده به محافظت از پوست شما در برابر عناصر و جوان نگه داشتن آن و درخشندگی کمک می کند.

اگر صورت خود را قبل از خواب می‌شویید، یک مرطوب کننده سنگین تر به منظور کمک به تجدید پوست در طول شب امتحان برای شما مناسب است.
اگر میخواهید به فضای باز بروید، از یک مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر برای محافظت از صورت خود در برابر اشعه خورشید استفاده کنید.

نوشته شده در 1399-04-28 توسط اطلاعات عمومی 2 1452

2 نظرات

  • تینا

    تینا 1399-05-06 پاسخ

    سلام ، مدتیه پوست صورتم جوش میزنه ، بعد از مراجعه به دکتر و استفاده دارو بهتر شدم ، بنظرتون شستشو روزانه با لیف و صابون باعث خشک شدن پوست نمی شه؟
  • هانیه

    هانیه 1399-04-31 پاسخ

    بهتر بود اول نحوه پاک کردن آرایش از صورت آموزش داده میشد و بعد شستشو.اما بازم خوبه ممنون

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0