چگونه ریش تراش را تمیز کنیم

چگونه ریش تراش را تمیز کنیم

ریش تراش ها یکی از لوازم متعارف امروزی برای اصلاح موهای صورت و بدن آقایان می باشد که استفاده از آن نسبت به کرم های موبر، تیغ و ... راحت تر است و به اصلاح سرعت می بخشد. اما سوای این موارد یک نکته ای که قابل توجه می باشد این است که نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری دارد. پس باید بدانیم چگونه آن ها را باز و بسته و تمیز کنیم.

 

مرحله 1 : باز کردن ریش تراش

 

1- ریش تراش را روی سینک بگیرید

برای این که هنگام تمیز کردن راحت تر باشید، بهتر است که ریش تراش را روی سینک بگیرید تا وقتی موهای زائد را از آن پاک می کنید روی زمین نریزد و کار شما برای تمیز کردن زمین سخت نشود.

2- ریش تراش را خاموش و قطعات آن را جدا کنید

حتما قبل از اقدام به تمیز کاری و جداسازی قطعات آن، مطمئن شوید که دستگاه خاموش است و به برق وصل نیست. چون هنگامی که برق داشته باشد و آب روی ریش تراش بریزد، ممکن است دچار برق گرفتگی شوید و به شما آسیب برسد. اگر هم دستگاه شما باتری دارد، بهتر است باتری آن را جدا کنید.

3- سر تیغه ریش تراش را از بدنه جدا کنید

با وجود مدل های مختلف ریش تراش، سر تیغه اکثر آن ها قابل جداسازی است. معمولا یک دکمه نیز روی آن وجود دارد که با فشردن این دکمه شما می توانید به راحتی سر آن را جدا کنید. این تنها کاری است که شما باید برای جداسازی آن انجام دهید.

توجه داشته باشید که برای مدل های مختلف، ممکن است نحوه جداسازی متفاوت باشد و حتی امکان این وجود دارد که حساس بوده و اصلا قابل جداسازی نباشد. پس حتما به دستور دستگاه خودتون که داخل جعبه ی آن است مراجعه کنید.

 

4- عیوب دستگاه را بررسی کنید

چند ثانیه از زمان خود را به بررسی عیوب ریش تراش خود اختصاص دهید و بررسی کنید که هیچ شکاف یا شکستگی روی سر تیغه نباشد. قسمت هایی که واشر دارد جزو مهم ترین قسمت ها است که باید بررسی شود.

 

مرحله 2 : تمیز کردن ریش تراش

 

1- برای خارج کردن موها، به آرامی به آن ضربه بزنید

ریش تراش را اریب به صورتی که سر تیغه آن رو به پایین باشد نگه دارید. سپس با یک انگشت به کنار تیغع ضربه بزنید تا موهایی که لابه لای آن گیر کرده خارج شود. این کار را تا زمانی که هیچ مویی نبینید ادامه دهید.

هیچ گاه ریش تراش را به سینک نکوبید چون ممکن است تیغه های آن صدمه ببیند و بشکند.

2- قسمت تیغه های آن را با فرچه مخصوص پاک کنید

هر ریش تراشی که خریداری می کنید، داخل جعبه ی آن باید یک فرچه کوچک مخصوص آن باشد. بعد از این که سر تیغه آن را جدا کردید خوب و کامل آن را تمیز کنید اما توجه داشته باشید که باعث خراشیدگی آن نشود.

 -------------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

 -------------------------------------------------------------

اگر ریش تراش شما فرچه ندارد، می توانید از فرچه های کوچک رنگ استفاده کنید اما توجه داشته باشید که تکه های خشک شده ی رنگ روی آن نباشد تا باعث خراشیدگی و ساییدگی تیغه نشود و به مکانیزم دستگاه آسیب نرساند.

 

3- تیغه ی قابل شستشو را با آب تمیز کنید

برخی از ریش تراش ها ساختار قابل شستشو دارند و در مقابل آب آسیبی نمی بینند. می توان آن ها را به راحتی زیر آب گرم گرفت و خوب تمیز کرد. همچنین اگر می خواهید کاملا دوده و لک از روی آن خارج شود، می توانید از صابون و سایر تمیز کننده ها استفاده کنید.

پس قبل این کار، از روی دستور دستگاه مطمئن شوید که دستگاه شما قابل شستشو است یا نه تا آسیب های جبران ناپذیری به آن نرسد.

 

4- اجازه دهید تا تیغه ها خشک شوند

تمامی قطعات و بدنه ریش تراش را با یک حوله و یا دستمال نرم تمیز کنید و اجازه دهید تا کامل خشک شوند.

 

5- از اسپری تمیز کننده استفاده کنید

این اسپری های تمیز کننده توسط تولید کننده های ریش تراش فروخته می شوند و به راحتی در مغازه ها قابل دسترسی هستند. این اسپری ها، باعث روان سازی و روغن کاری تیغه ها و سایر مکانیسم ها می شود. دستورالعمل ها بسته به نوع پاک کننده می تواند متفاوت باشد اما معمولا شما فقط به یک مقدار کم از اسپری نیاز دارید تا بعد از جداسازی تیغه، روی آن بزنید.

 

6- قطعات را سر جای خود بگذارید و ببنید

پیچیدگی این قسمت بستگی به تجربه شما در باز و بسته کردن آن دارد. پیچ های تیغه را خوب محکم کنید تا قطعات به طور کامل و دقیق در سر جای خود بنشینند.

 

مرحله 3 : نگهداری ریش تراش

 

1- ریش تراش را به طور منظم تکان دهید

ساده ترین راه باز کردن سر تیغه ریش تراش و تکان دادن آن است. همانطور که در قبل هم اشاره شد می توانید با یک انگشت به کنار آن ضربه بزنید تا موها کاملا از آن بیرون بیایند. این کار در عرض چند ثانیه انجام می شود.

 

2- هفته ای یک بار ریش تراش را تمیز کنید

نیاز نیست هر روز ریش تراش را باز و بسته کنید و تمیز کنید و بشویید اما بهترین راه این است که حداقل هفته ای یک بار این کار را انجام دهید تا موها به طور کامل از داخل دستگاه خارج شوند تا تیغه ها راحت تر و بهتر کار کنند و بازده آن بالاتر رود.

 

3- قطعات تیغه و برش دستگاه را هر چند وقت یک بار تعویض کنید

بهتر است هر 18 الی 24 ماه، این قطعات که لازم و مهم هستند را تعویض کنید تا بازدهی دستگاه بالاتر رود و ریش تراش به صورت بهینه کار کند. برای خرید این وسایل، حتما به نمایندگی خود دستگاه مراجعه کنید. ممکن است گران تر باشند اما مطمئن تر و با کیفیت تر هستند و طول عمر بالاتری نسبت به سایر برند های متفرقه خواهند داشت.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین برای مشاهده و خرید لوازم اصلاح مردانه از جمله خرید ریش تراش های برند به دسته مربوطه مراجه کنید. فروشگاه اینترنتی شیک بیوتی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

نوشته شده در 1397-11-01 توسط زیبایی, اطلاعات عمومی 1 16660

مقالات مرتبط

خرید پرفروش ترین لوازم های آرایشی 2020

این که امروزه به خصوص در سال 2018 در بین دنیای برندها و مدل های لوازم آرایشی، کدام محصول از کدام برند طرفدار بیشتری...

معرفی برند براون

شرکت براون در سال ۱۹۲۱ توسط مکس براون در زمینه ساخت لوازم الکتریکی شخصی زنانه و مردانه تاسیس شد

1 نظر

  • حسین 72

    حسین 72 1397-11-23 پاسخ

    چرا داخل سایت برای خرید ریش تراش محصولی موجود نیست؟

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0