میوه و سبزیجات مناسب برای پوست

میوه و سبزیجات مناسب برای پوست

همه ما دوست داریم که پوستی درخشان، سلامت و بدون لک داشته باشیم. از طرفی هم هر روز صورت خودمون رو از انواع و اقسام لوازم آرایشی می پوشونیم تا زیبا و خوش رو به نظر برسیم. در این بین کلی هم هزینه خرید اسکراب و ماسک های صورت می کنیم تا جبران استفاده لوازم آرایشی شیمیایی شوند. اما آیا به این فکر کردیم که خوردن میوه و سبزی چقدر میتونه به سلامت مو و پوستمون کمک کنند؟

این خیلی موضوع ساده ایه هست که بدونیم چه میوه یا سبزی ای چه تاثیری روی پوستمون داره. فقط کافیه توی این مقاله با ما همراه باشید تا متوجه بشید و در نهایت اگر راه بهتر و ساده تر و کم خرج تری به ذهنتون رسید با ما در میون بذارید.


5 نوع مختلف میوه و سبزیجات (بر اساس رنگ) برای سلامتی پوست :

 

1- رنگ زرد و نارنجی :

مواد غذایی این رنگی، بتا کاروتن دارند و با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند، از این رو برای جوان سازی پوست مناسب هستند. ویتامین C موجود در آن ها نیز باعث افزایش کلاژن پوست برای منعطف ساختن و جلوگیری از چین و چروک پوست می شود. این نوع میوه ها و سبزی ها بسیار ضروری هستند چون باعث جایگزینی سلول های جدید برای جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به پوست می شوند. انبه، لیمو، پرتقال، کدو حلوایی و ... جزو این دسته هستند.

 


2- رنگ آبی و بنفش :

این دسته از میوه ها و سبزیجات، پر از آنتی اکسیدان هستند که بسیار هم خوشمزه اند. این ها به تقویت سیستم ایمنی بدن و هضم بسیار کمک می کنند. محتویات داخل این مواد غذایی، به جلوگیری و بهبود عفونت های پوستی کمک می کند و تلاش می کند تا تمام مواد مغذی لازم برای پوست را فراهم کند. بادمجان، آلو، بلوبری، تمشک و ... جزو این دسته هستند.

 


3- رنگ قرمز :

میوه های قرمز حاوی لیکوپن (عصاره گوجه فرنگی) هستند که آنتی اکسیدان بسیار قوی ای می باشد. یکی دیگر از ویژگی های این دسته میوه ها، محافظت پوست در برابر اشعه های خورشید و امثال آن است. پس خواص این دسته نقش مهمی در سلامت و محافظت پوست در برابر آسیب ها دارند که امروزه بسیار حائز اهمیت است. گوجه، فلفل قرمز، پاپایا، هندوانه و ... در این دسته میوه ها قرار دارند.

 


 -------------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

 -------------------------------------------------------------

4- رنگ سبز :

از بچگی به هممون گفتن که سبزیجات بخوریم و خیلی هامون فکر می کردیم که فقط واسه همون موقع میگن اما نکته اینجاست که مصرف این سبزیجات و میوه های سبز برای تمامی سنین حائز اهمیت و مورد استفاده است. این میوه ها و سبزی ها دارای ویتامین C و فولات فراوان هستند که نقش بسیار مهمی در تولید سلول های جدید پوست و جلوگیری از سرطان دارند. کلم، بروکلی، کیوی، کرفس، جوانه گندم، فلفل سبز و ... از مهم ترین های این دسته هستند.  

 


5- رنگ سفید :

این دسته از میوه ها دارای بتا گلوکان هستند که باعث افزایش و تقویت ایمنی بدن می شوند. از ویژگی های این دسته، پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات، سرطان پستان و سرطان روده و همچنین تعادل سطح هورمون های بدن است. یکی دیگر از این ویژگی ها کمک به بهبود عفونت می باشد. نارگیل، قارچ، موز، پیاز، سیب زمینی و ... مثال هایی از این دسته هستند.

 


حالا که این 5 دسته رو دیدیم، میدونیم که چجوری و چرا میوه ها و سبزیجات نقش بسیار مهمی در سلامت پوست ایفا می کنند. پس در برنامه غذایی روزمره خود حتما غذاهای شامل سبزیجات مثل انواع سالاد داشته باشید و در روز به مقدار کافی میوه بخورید.

هزینه خرید میوه و سبزی به مراتب کمتر از درمان مشکلات و بیماری های پوستی هست.

نوشته شده در 1397-11-28 توسط زیبایی, اطلاعات عمومی 1 1721

مقالات مرتبط

ضرورت رعایت بهداشت در سفر

بهتری است که نکات لازم جهت رعایت بهداشت فردی در طول سفر را بدانیم تا از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری کنیم و سفر...

روش های مراقبت از پوست

پوست یکی از مهم ترین قسمت های بدن هست که نیاز به مراقبت و تنفس دارد. پس باید با رعایت یک سری نکات و استفاده از...

خرید اینترنتی کرم ضد آفتاب

شاید برای خیلی ها سوال پیش بیاد که چگونه میشه همزمان از ضدآفتاب و لوازم آرایشی استفاده کرد و راهکارهای آن چیست.

آموزش آرایش صحیح صورت

چند درصد از ما اصول کامل آرایش را رعایت می کنیم و با دقت و ظرافت آرایش می کنیم؟ آیا همه ما می دانیم که هر کدام از...

خريد اينترنتی لوازم بهداشتی

اهمیت به بهداشت و لوازم بهداشتی از قدیم تا به امروز مورد مهمی بوده که همه ی مردم به آن توجه دارند

طریقه درست کردن معجون برای بالا بردن کلاژن

رویکردی جدید برای استفاده از محصولات طبیعی بجای محصولات کارخانه ای و مصنوعی

1 نظر

  • مینا آقاخانی

    مینا آقاخانی 1397-12-04 پاسخ

    خیلی وبلاگ خوبی بود. خسته نباشید
    میوه های سبز و قرمز رو خودم به شخصه تو برنامه غذاییم زیاد دارم.

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0