تحقیقات نشان می دهد قرص های ضد بارداری باعث افزایش افسردگی می شود

تحقیقات نشان می دهد قرص های ضد بارداری باعث افزایش افسردگی می شود

در مطالعات جدید به این نتیجه رسیدند کسانی که از قرص ها هورمونی پیشگیری از بارداری استفاده می کنند بیشتر در معرض بیماری هایی مثل افسردگی هستند.

در حالیکه از مدت ها قبل تغییر رفتار و خلق و خوی به عنوان عوارض جانبی این دارو های پیشگیری شناخته شده است ، این تحقیق در مجله Amrican Medical Accosiation Psychirity برای اولین بار منتشر شده که برای کشف آمار واقعی افسردگی که از طریق این قرص های پیشگیری است رو نشان می دهد.

تحقیقات به سرپرستی دکتر لیدگراد (Dr. Ojvind Lidegaard ) استاد دانشگاه کپنهاگ انجام گرفته است که سوابق 1 میلیون زن دانمارکی در سنین 15 تا 24 در طول 14 سال مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است . این سوابق و اطلاعات از نسخه های که در سیستم جامع در بخش تحقیقات روانپزشکی ثبت شده بود استفاده کرده است. 55 درصد از زنان در این مطالعه از مصرف کنندگاه همیشگی و دائمی دارو های هورمونی ضد پیشگیری بودند، به طور متوسط 40درصد از این افراد پس از گذشت 6 ماه متوالی از این دارو ها در معرض خطر افسردگی بودند.

آن ها متوجه شدند زنانی که از قرص ها ترکیبی جلوگیری از بارداری که شامل استروژن و پروژستین استفاده می کنند ، 23 درصد بیشتر از کسانی که هیچ قرض ضد بارداری استفاده نکردند قرض های ضد افسردگی تجویز شده است. و کسانی هم که فقط از قرص ها پروژستین استفاده می کنند ، 34 درصد بیشتر به افسردگی مبتلا شدند.

نکته جالب در این جا است که زنانی که از دارو های خوراکی استفاده نکردند و از روش های پیشگیری مثل حلقه واژن استفاده می کنند ، 60 درصد بیشتر در خطر ابتلا به افسردگی هستند. 

در این تحقیقات به این نتیجه رسیدند که دختران 15 تا 19 ساله ای که از این قرص ها استفاده می کردند تا 80 درصد از آنها مجبور به دارو های ضد افسردگی شده اند. 

" ما برای دهه ها می دانیم که هورمون های جنسی استروژن و پروژسترون در زنان بر خلق و خوی زنان تاثیر می گذارد، بنابراین جای تعجب نیست که این هورمون های مصنوعی به بدن اضافه می شوند بر دیگر هورمون های طبیعی اثر منفی بگذارند " لیدگارد سرپرست تحقیق در مصاحبه با CNN .

محققان اذعان کردند که این ارتباطات به معنای این نیست که دلیل تمام افسردگی ها بر اثر قرض ضد بارداری است و می بایست در تک تک افراد به طور جداگانه بررسی و تحقیق شود. 

 دکتر جایا سنا  ، استاد ارشد بالینی در زمینه غدد درون ریز در دانشگاه امپریال کالج لندن در مصاحبه با روزنامه گاردین اثبات می کند( ادعا نمی کند) که قرص های هورمونی ضد بارداری کاملا باعث بروز افسردگی در خانم ها می شود.

جایاسنا همچنین اضافه کرد با توجه به حجم عظیم این مطالعه ، برای بررسی امکان تکرار این نتایج در سایر کشور های و تعیین مکانیسم های بیولوژیکی و ارتباط بین افسردگی و قرص های ضد بارداری نیازمند زمان بیشتری هستیم اما تا آن زمان پیشنهاد می دهیم که به هیج عنوان از این قرص ها استفاده نکنید. 

برگرفته از : https://www.elle.com/beauty/health-fitness/news/a39782/birth-control-linked-depression-study

نوشته شده در 1399-11-08 توسط اطلاعات تخصصی 0 1222

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0