آیا واکسن کرونا می تواند روی قائدگی شما تاثیر بگذارد ؟

آیا واکسن کرونا می تواند روی قائدگی شما تاثیر بگذارد ؟

در زمان ترجمه و نوشتن این مطلب هنوز متاسفانه بعد از گذشت نزدیک به 16 ماه از شروع همه گیری فقط کمتر از 3 درصد کشور واکسن کرونا رو دریافت کردند که نسبت به کشور های هسایه و  جهان سومی دیگر این عدد بسیار پایین و ناامید کننده می باشد. با این حال بنابر اخبار و اطلاعات از خبر گذاری ها کشور در حال حاضر 4 نوع مختلف واکسن در کشور تزریق می شوند که شامل : آسترازنکا کره جنوبی ، اسپوتنیک وی روسی ،  بهارات هندی و واکسن  چینی ( بدون نام ) که اطلاعات خاصی از عوارض ناشی از این واکسن ها در هیچ منبع معتبر جهانی پیدا نکردم اما این مطلب بر اساس تحقیفات کشور های اروپایی و آمریکا که از واکسن های معتبری همانند فایزر و مدرنا و ... استفاده شده و ممکن است نتایج آن با واکسن هایی که در ایران مورد استفاده قرار گرفته یکسان نباشد. 

یکی از علائمی که بعد از تزریق واکسن کرونا در آمریکا به چشم خورده تغییر زمان قائدگی و پرویدی در خانم ها بوده . دکتر کیت کلنسی متخصص آنتروپلوژی ( anthropologiest ) از ایالات متحده آمریکا در یک رشته توئیت از یک دوره قائدگی سنگین بعد از واکسن مردنا سخن گفت که چندین نفر دیگر در پاسخ به این توئیت نیز به این موضوع اشاره کردند . در بسیاری از این افراد ، بعد از زدن واکسن دچار خونریزی شده . دکتر کلنسی ، به همراه همکار سابق خود دکتر کاتارین لی ، یک نظرسنجی ایجاد کرده است تا داده های رسمی تری را در مورد عوارض جانبی جمع آوری کند.

در حالی که هیچ تحقیق یا نتیجه گیری رسمی در مورد چگونگی تأثیر واکسن COVID بر چرخه قاعدگی وجود ندارد ، دکتر ویکتوریا میل متخصص ایمونولوژیست باروری در کالج امپریال لندن در مصاحبه ای با شبکه بی بی سی لندن اعلام کرده که حدس و گمان ها و وقوع این حادثه عارضه این واکسن ها باشد اما  از آنجا که پوشش رحم بخشی از سیستم ایمنی بدن است و سلولهای ایمنی در ایجاد ، حفظ و ریزش لایه رحم نقش دارند ، ممکن است این واکسیناسیون "سیگنالهای شیمیایی" ایجاد کند که می تواند سلولهای ایمنی را در مناطق مختلف تحت تأثیر قرار دهد. بدن ، باعث خونریزی غیرمعمول سنگین یا غیرمنتظره می شود.. که حتی اگر این نظر صحیح باشد اما به نظر نمی رسد خطری برای شخص در طولانی مدت ایجاد کند. 

هنوز موارد زیادی در مورد واکسن COVID و چگونگی تأثیر آن بر افراد ناشناخته است ، اما تحقیقات گسترده ای در حال انجام است.به یاد داشته باشید که همه آنها تحت آزمایشات بالینی گسترده ای انجام شده اند ، مانند هر واکسیناسیون دیگر. هرگونه عوارض جانبی جزئی طبیعی تلقی می شود و مطمئناً در صورت ایجاد ایمنی در برابر ویروسی که بسیاری از انسانها را ویران کرده است ، دردسر آن در طولانی مدت ارزشش را خواهد داشت. البته همونطور که در قسمت اول اشاره کردم هیچگونه اطلاعات دقیق و موثری در مورد واکسن های مورد استفاده در ایران در دسترس نیست و امیدوار هستیم که عواض ناشی از این واکسن ناچیز و بسیار کم باشد. 

اطلاعات این مطلب در تاریخ انتشار دقیق است. در حالی که ما سعی داریم محتوای خود را تا حد ممکن به روز نگه داریم ، وضعیت پیرامون بیماری همه گیر ویروس کرونا به سرعت در حال توسعه است ، بنابراین ممکن است برخی از اطلاعات و توصیه ها از زمان انتشار تغییر کرده باشد. برای هر گونه نگرانی و آخرین مشاوره ، از سایت سازمان بهداشت جهانی بازدید کنید. 

منبع : https://www.cosmopolitan.com/uk/body/health/a36273274/covid-vaccine-side-effects-astrazeneca-pfizer-moderna/

نوشته شده در 1400-03-10 0 2061

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0