روز زمین : 7 برند آرایشی که متعهد به زمین هستند

روز زمین : 7 برند آرایشی که متعهد به زمین هستند

به مناسبت روز زمین که 2 اردیبهشت هر سال توسط طرفداران محیط زییست جشن گرفته می شود قصد دارم 7 مارک و برند لوازم آرایشی که به زمین احترام گذاشته و در نگهداری آن کوشا هستند به شما معرفی کنم.

1 . دیور ریتم طبیعت رو حفظ می کند 

از قدیم گفتن اگر خشتی کج بنا بشه تا ثریا نیز کج ادامه پیدا می کنه ، اما گاهی اوقات این ضرب المثل ها برای برند هایی مثل دیور Dior بی معنی است ، این شرکت حرفه ای از سال 2007 اقدامات زیادی برای کمک به زمین کرده است ، اولین قدم مثبت آنها تهیه شیشه هایی برای نوعی سرم پوست به نام L'Or de Vie Le Serum بود . علاوه بر اقداماتی از قبیل افزایش کالاهای بازیافتی و قابل بازگشت به چرخه طبیعت نیز دیور به همراه 9 شریک قوی تجاری خود اقدام به کشاورزی 100 درصد ارگانیک مورد نیاز در تولید محصولات خود کرده است. پاسکال گونیون یکی از این تولید کننده های گل رز ارگانیک بدون استفاده از کود های شیمیایی و با کمترین میزان آب مصرفی است که برای عطر میس دیور Miss Dior Rose N'Roses استفاده می شود. از دیگر کار های خاصی که انجام شده برای کمک به زمین استفاده از خرچنگ برای شخم زدن و دانه گذاری و حتی هوا رسانی به خاک نیز انجام می دهد .که بیشترین احترام به طبیعت و موجودات زنده است. 

2. کدلی در همه جا درخت می کارد 

در تقویم شمسی ایران هم یک روز درخت کاری قرار داده ، به راستی که چه تعداد درخت در ایران در این روز کاشته می شود ؟ اما برای شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی معروف مانند کدلی این مسئولیت اجتماعی فراتر از تعیین روز ملی درختکاری محسوب می شود. برند کدلی از سال 2012 عضو 1 درصد گروه های کمک به زمین بوده ، تا کنون 6 میلیون درخت در 8 منطقه جنگل زدایی شده در کریه زمین کاشته است . هدف نهایی این شرکت در مجموع 8 میلیون راس درخت تا سال 2021 می باشد. که این امر باعث شده او را به عنوان بزرگترین اهدا کننده در صنعت لوازم آرایشی معرفی کنند. در حال حاضر 4 برابر CO2 تولید شده توسط خود را جبران می کند . در سال 2019 ، 13 تن پلاستیک و 33 تن کاغذ را در بسته بندی های خود حذف کرد و جالب تر اینکه 100 درصد محصولات کدلی Caudalie کاملا گیاهی بوده و روی هیچ حیوانی تست نمی شود. 

3. برند شانتکیل ( Chantecaille ) از کوسه ها و سفره  ماهی ها حفاظت می کند .

در توضیح مقدماتی در مورد شانتیکل باید بگویم که این برند فرانسوی یکی از پیشگامان تولید لوازم آرایشی می باشد که به حفظ حیات و زیست حیوانات بسیار توجه کرده و محصولات این برند به کاملا همسو با حقوق حیوانات است. به گفته انجمن Wild Aid واقع در سانفرانسیکو که وظیفه آن مبارزه با مصرف محصولات حیات وحش از قبیل شاخ کرگدن ، بال کوسه ( سالانه 73 میلیون ) و آبشش سفره ماهی ها است : سالانه 150 هزار سفره ماهی برای مصارف آرایشی کشته می شود که تاثیر بسزایی در چرخه طبیعی آبزیان دریایی دارد. از این رو برند شانتکیل بخشی از فروش خود رو جهت کمک و نگهداری این دو گونه دریایی اهدا می کنند. از سال 2006 که این برند شروع به کار کرده این به تعهد طولانی مدت خود به انجمن حمایت از حیوانات کره زمین پایبند بوده.

4. دریا به نسل های آینده می آموزد که اقیانوس ها رو حفظ کند 

گنجینه و جادوی اقیانوس همیشه در فرمول ساخت برند لامر La Mer بوده . این برند بعد از گذشت سال ها ارادت خود رو به زمین فراموش نکرده ،یکی از تعهدات این برند لوازم آرایشی حفظ و نگهداری از موجودات دریایی است ،  حتی  بنیادی برای حفاظت پایدار از زمین نیز راه اندازی کرده . در سال 2020 پروژه جهانی آموزش و آگاهی از تنوع زیستی دریایی برای نسل های جوان به پشتیبانی انجمن قلب اقیانوس آبی لامر La Mer  اجرا شد که در آینده مدافعان اقیانوس باشند. حتی تعداد محدودی از کرم های این برند با زمینه آبی و معرفی انجمن با قیمت 440 یورو به فروش گذاشته شد. 

5.کمپین های خیر خواهانه شرکت لورال برای آیندگان 

"لورال برای آینده: اسم برنامه جدید همبستگی اجتماعی و زیست محیطی شرکت لوازم آرایشی لورال L'Oreal است که در نوع خودش به دلایلی نیز بی سابقه است. از یکطرف کمک 50 میلیون یورویی بشر دوستانه است که از انجمن هایی که از فعالیت زنان آسیب پذیر در جامعه حمایت می کند . از طرف دیگر 100 میلیون یورو برای اکوسیستم های آسیب دیده طبیعی و مبارزه با تغییرات آب و هوایی از طریق انرژی های تجدید پذیر پرداخت شده است. 

6.برند آرایشی رن REN روشی برای صفر کردن هدر دهی ایجاد کرده است 

البته که این برند در بین ایرانیان شناخته شده نیست و شاید حتی اسمش را تا همین لحظه نشنیده باشید . برند REN از سال 2000 در انگلستان وارد عرصه محصولات مراقبت از پوست شده که با داشتن تفکری متفاوت در لیست 7 برند ما قرار می گیرد. شعار این برند پوستی پاک برای زمینی پاک است که به وضوح منظور خود را میرساند. این شرکت منزجر از پلاستیک های اقیانوس ها ، بسته بندی یکبار مصرف و پلاستیک های تجدید ناپذیر هستند که باعث شده هدف آنها تولید محصولاتی با 100% بدون دور ریز و مواد تجدید ناپذیر تا پایان سال 2021 باشد. شرکت رن در حال تولید فناوری بازیافت بی نهایت  است. شاید به اشتباه فکر کنید که بسته های کرم تا بی نهایت قابل بازیافت هستند اما اشتباه میکنید این به این معنی است که بسته های کرم از پلاستیک های ضایعاتی بی کیفیت که قرار بوده سوزانده شود تهیه می شود ، به این معنا که جلوی آلودگی به زمین از طریق سوزاندن متوقف می شود. 

7- شرکت آرایشی نوسا از بچه فیل ها در کنیا پرستاری می کند 

بنیانگذار شرکت فرانسوی نوسا NUSSA که بسیار متعهد به جوانی و تنوع زیستی قاره آفریقاست  با موسسه Sheldrick Wildlife Trust  مشغول به همکاریست. در نایروبی پایتخت کنیا یک مهد کودک بی نظیر توسط دافته شلدریک تاسیس شد که به بچه فیل های یتیم کمک کند از این رو برای آنها یک شیر جای گزین به همراه روش جدید برای تغذیه نوزادان قبل از ورود مجدد به جنگل ساوانا تهیه می شود. تمام سود حاصل از فروش Cocooning Night Oil به قیمت 39 یورو به آنها این امکان را داده که تمام بچه فیل ها رو نجات دهند. 

نوشته شده در 1400-02-05 توسط اطلاعات تخصصی, معرفی برند ها, اطلاعات عمومی 0 1139

مقالات مرتبط

تحقیقات نشان می دهد قرص های ضد بارداری باعث افزایش افسردگی می شود

این تحقیقات رابطه قرص ها و کسانی که مستعدتر هستند برای افسردگی رو نشان می دهد...

روش تشخیص عطر و ادکلن اصلی از تقلبی

همانطور که در مقدمه اشاره شد تا کنون هیچ مطلب علمی و کاربردی در ایران برای تشخیص عطر و ادکلن تقلبی از اصلی برای...

چگونه عطر درست کنیم ؟

ساخت عطر و ادکلن در دنیای مد و فشن امروز یکی از پر سود ترین کار ها به حساب می آید. واقعیت این است که همه ما فکر...

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0