تاریخ مصرف لوازم آرایشی

تاریخ مصرف لوازم آرایشی

عمر مفید و تاریخ انقضای لوازم آرایشی

ممکن است هنگام خرید محصولات آرایشی به این قضیه که محصول تاریخ انقضا دارد فکر نکنید. ماندگاری محصولات آرایشی به برند و کالای مورد نظر نیز بستگی دارد. بعد از اتمام تاریخ انقضا، ممکن است بافت و رنگ محصول شما تغییر کند. اگر محصولات آرایشی شما در معرض مواردی از قبیل نور خورشید، حرارت، هوا، تغییرات دما و رطوبت قرار گیرند سریعتر تجزیه می شوند. لوازم آرایشی خود را در مکانی تاریک و خنک نگه داری کنید. هم چنین می توانید از کشو یا کابینت، به دور از گرما و رطوبت استفاده کنید. اگر به درستی از لوازم آرایشی تان نگه داری نکنید برایتان ماندگاری کمتری دارند و مواد نگهدارنده آن ها تجزیه می شوند. ممکن است در برخی محصولات روغن و آب از هم جدا شوند و برخی دیگر خشک شده و غیر قابل استفاده شوند. معمولا محصولات آرایشی پودری ماندگاری بیشتری نسبت به محصولات آرایشی مایع دارند.


انواع تاریخ انقضا محصولات آرایشی و بهداشتی

عمر ماندگاری یک محصول به معنای مدت زمانی است که یک محصول مطابق انتظار، عمل می کند و برای استفاده ایمن است. این مدت زمان بسته به نوع محصول، نحوه استفاده و نحوه نگه داری متفاوت است و شامل دو دسته، قبل از باز کردن محصول و بعد از باز کردن محصول می شود. اگر مدت زمان ماندگاری محصول کمتر از 30 ماه باشد و یا دارای اجزایی باشد که به راحتی فاسد می شوند باید بر روی بسته بندی محصول تاریخ انقضا درج شود. حال اگر مدت زمان ماندگاری محصول بیش از 30 ماه باشد نیازی به درج تاریخ انقضا بر روی بسته بندی محصول نیست.

1. نماد تاریخ انقضای بسته پس از باز کردن:

عدد نوشته شده بر روی علامت بطری نشان دهنده تعداد ماه هایی است که بعد از باز کردن محصول می توان از آن استفاده کرد.این عدد برای تمامی محصولات یکسان نیست و بستگی به ترکیبات موجود در آن محصول دارد که از 3 ماه تا 3 سال می تواند متغیر باشد. تاریخ انقضا تاریخی است که پس از آن دیگر محصول قابل استفاده نیست. این مورد بر روی برچسب با عبارت ترجیحا تا ... مصرف شود و سپس روز،ماه وسال را ذکر کرده است.


2. نماد زیر تاریخ انقضا را پیش بینی می کند یعنی تاریخی که محصول می تواند تا آن زمان استفاده شود و در صورتی که به درستی نگه داری شود می تواند به درستی عمل کند:


دلایل خراب شدن  محصولات آرایشی و بهداشتی

 با گذشت زمان لوازم آرایشی بنا به دلایلی شروع به خراب شدن می کنند.این دلایل عبارتند از:

1. فرو بردن انگشتان در محصول باعث ایجاد باکتری و قارچ می شود که باید با مواد نگهدارنده کنترل شوند. با این حال با گذشت زمان مواد نگهدارنده می توانند تجزیه شوند و به باکتری ها و قارچ ها اجازه رشد دهند.

2. اپلیکاتور ریمل نیز از مواردی است که هر بار در مواقع استفاده در معرض باکتری و قارچ قرار می گیرد.

3. محیط مرطوب باعث ایجاد رشد قارچ و باکتری در مجلول های دو فاز می شود.

4. خشک شدن محصولات که باعث سفت شدن و ترک خوردن آن ها می شود.

5. تغییرات دما، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و هوا باعث تغییر رنگ، بافت و بو محصولات می شود.


لوازم آرایشی دور چشم نسبت به دیگر محصولات عمر مفید کمتری دارند زیرا ممکن است باعث عفونت جدی چشم شوند.تولید کنندگان عمر مفید ریمل را دو تا چهار ماه بعد از خرید ذکر کرده اند. زیرا بعد از هر بار استفاده از آن محصول در معرض باکتری و قارچ قرار می گیرد.

مدت زمانی که شما می توانید از یک محصول با خیال راحت استفاده کنید به خودتان نیز بستگی دارد.برای ایمن نگه داشتن محصولاتتان می توانید راه کارهای زیر را انجام دهید:

1. اگر ریملتان خشک شد هرگز داخل آن آب اضافه نکنید زیرا این کار باعث ورود باکتری به محصول می شود.

2. اگر دچار عفونت چشمی هستید یا شده اید استفاده از محصولات آرایشی دور چشم را متوقف کرده و از محصولاتی که در دوره عفونت استفاده کردید بعدا استفاده نکنید.

3. هرگز از لوازم آرایش دیگران یا تستر فروشگاه ها استفاده نکنید و لوازم آرایش خود را در اختیار دیگران قرار ندهید این کار باعث انتقال بیماری و ایجاد عفونت و باکتری می گردد.

4. از نگه داری لوازم آرایشی خود در معرض گرما جدا خودداری کنید زیرا این کار باعث تجزیه مواد نگهدارنده و رشد سریع باکتری و قارچ در محصول می شود.

5. سعی کنید از برندها، مکان ها، سایت و فروشگاه های اینترنتی معتبر خرید کنید و از خرید محصولات تقلبی خودداری کنید.

 

برگرفته از: 

website design company in dubai

نوشته شده در 1401-05-20 توسط زیبایی 0 1103

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0