پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

همه ما خانم ها یه دونه کیف لوازم آرایشی داریم. قشنگ میتونم بگم 99% شامل میشیم. توی این کیفم هرچی دم دستمون هست و لازم داریمو میزاریم. مثلا ریمل، رژ، پنکک، مداد لب و ... ولی خیلیامون از محصولی به اسم پرایمر غافلیم. حالا یا نمیدونیم چیه یا دوست نداریم استفاده کنیم. در هر دو صورت کاربردشو نمیدونیم وگرنه حتما ازش استفاده می کردیم.

حالا این جا من به شما عزیزایی که نمیدونید پرایمر چیه و دقیقا چیکار میکنه و نمیدونید چقدر توی آرایش کردن و زیبا کردنتون تاثیر میذاره، توضیح میدم که خوب متوجه بشید. پس با من همراه باشید و تا آخر این مطلبو بخونید و آخرش بهم نظرتون رو بگید خوشحال میشم.


پرایمر چیه؟

اول از همه اصلا باید بدونیم پرایمر چی هست. مهم ترین و اصلی ترین کار پرایمر اینه که یه لایه اضافی بین پوستتون و آرایشی که می کنید قرار میده. لوازم های آرایشی مثل پرایمر عمدتا برای ماندگار کردن آرایش روی پوست، نرم و صاف کردن پوست و حتی تمیز کردن پوست استفاده میشن. پرایمرها مدل های مختلفی دارن که میتونن نسبت به نوع کاربرد و ساختارشون برای قسمت های مختلف مثل صورت، چشم، لب و حتی مژه ها استفاده بشن. واسه همین شما باید موقع خرید پرایمر ، بدونید که اولا هدفتون از خرید اون چیه و توی کجا میخواید استفاده کنید و دوما اصلا این پرایمری که میخواید بخرید به پوست شما و منطقه جغرافیایی زندگیتون میخوره و مناسب هست یا نه. این خیلی نکته مهمی هست که خیلیا اصلا بهش توجه نمیکنن و خب طبیعتا تاثیر درستی از استفاده ی پرایمر نمیبینن.



استفاده از پرایمر صورت چه فایده ای داره؟

همونطور که گفتم، پرایمر مدل های مختلفی داره ولی چون پرایمر صورت از همه بیشتر مورد استفاده هست، مفصل تر توضیح میدم. پرایمر صورت نسبت به بقیه پرایمر ها، پرطرفدارتر، پرکاربرد تر و متفاوت تره و بازم میگم خیلی خیلی مهمه که واسه استفاده، به نوع پوستتون توجه داشته باشید.

 

 -------------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

 -------------------------------------------------------------

پرایمرهای درخشان کننده :

بعضی از پرایمرها توی ساختارشون یه سری ذرات درخشان دارن که باعث میشه جلوه بهتری به پوست بده و آرایش رو درخشان تر و واضح نشون بده.

پرایمرهای مات :

اگه پوست چربی دارین، بهتره که از پرایمرهای نوع مات استفاده کنین چون براقی پوست رو کم میکنه و سبوم پوست رو کنترل میکنه.

پرایمرهای آبرسان به پوست :

برعکس پرایمرهای مات که مناسب پوست های چرب هستن، این نوع پرایمرها ویژه ی پوست های خشک هستن و استفاده از اینا باعث میشه تا به پوست آبرسانی بشه و مرطوب کنه و از حالت خشکی در بیاد.

پرایمرهای با ماندگاری بالا :

همونطور که اول گفتم، همه پرایمرها خاصیت اینو دارن که به آرایش ماندگاری بدن ولی این نوع پرایمرها به صورت تخصصی و دقیق روی این مسئله متمرکزن. 

پرایمرهای پوشاننده ی منافذ و لک های پوستی :

اگر روی پوستتون منافذ زیادی دارید یا لک و جوش های سر سیاه شما رو اذیت میکنه، حتما از این پرایمرها استفاده کنین تا به نرم و زیباتر شدن پوستتون کمک کنه.

پرایمرهای اصلاح رنگ :

یه سری خانم ها هستن که رنگ پوستشون به زردی، قرمزی یا تیرگی میخوره، یه سریا هم رنگ خاکستری و بی حالی دارن. پرایمرهای رنگی، نقش کلیشون اینه که این رنگ ها رو بپوشونن و جلوه و روشنایی پوست رو بیشتر و بهتر کنن و همچنین لک های پوستی رو بپوشونن. این پرایمرها مدل های مختلفی دارن که هر رنگشون واسه یه کاربردی هست که بعدا در موردشون حسابی صحبت میکنم.


استفاده از پرایمر چشم، مژه و لب چه فایده ای داره؟

پرایمرهای چشم، باعث میشه تا آرایش چشم مثل خط چشم و سایه به خوبی برای مدت طولانی روی پوست بمونه و به هم نریزه. پرایمر مژه هم برای زیرسازی ریمل و حجم دادن به مژه ها استفاده میشه و در نهایت پرایمرهای لب که باعث میشن رنگ رژ به راحتی از بین نره و برای مهمونیای خاص و طولانی نگران پاک شدن اونا نباشین.


چجوری از پرایمر استفاده کنیم؟

چون پرایمر حالت زیرسازی آرایش داره باید خیلی بهش توجه کرد. برای استفاده از اون یه مقدار خیلی کوچیک به اندازه نخود روی بینی و مرکز صورت بزنید و با نوک انگشتان و یا با کمک برس ها و پدهای آرایشی مخصوص روی تمامی نواحی صورت بمالین. توجه کنین جاهایی که لک یا چین و چروک دارن رو بیشتر توجه کنین و روی اونجا بیشتر بمالین.

 

نوشته شده در 1397-12-13 توسط زیبایی, اطلاعات تخصصی 3 16741

مقالات مرتبط

آرایش متفاوت اما استون در اسکار 2019

اما استون برنده اسکار 2018 با یک چهره خاص و آرایش ساده و طبیعی توسط آرایشگر اختصاصی خود در مراسم اسکار 2019 درخشید و...

روش های مراقبت از پوست

پوست یکی از مهم ترین قسمت های بدن هست که نیاز به مراقبت و تنفس دارد. پس باید با رعایت یک سری نکات و استفاده از...

آموزش آرایش صحیح صورت

چند درصد از ما اصول کامل آرایش را رعایت می کنیم و با دقت و ظرافت آرایش می کنیم؟ آیا همه ما می دانیم که هر کدام از...

معرفی برند میبلین

داستان تاسیس شرکت بزرگ میبلین در سال 1917 توسط یک دانشمند 19 ساله که نام این برند بر گرفته از نام خواهر خود توماس می...

3 نظرات

  • راضیه

    راضیه 1397-12-26 پاسخ

    پرایمر مخصوص چشم رو چجوری میتونم سفارش بدم؟
  • سارا

    سارا 1397-12-20 پاسخ

    پرایمر واسه استفاده روزمره هم خوبه یا فقط واسه مهمونیا باید استفاده کنیم؟
  • ندا

    ندا 1397-12-14 پاسخ

    فک کنم من توی دورو بریام تنها کسی هستم که پرایمر استفاده میکنم
    :)

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0