ضرورت رعایت بهداشت در سفر

ضرورت رعایت بهداشت در سفر

در نزدیکی سال نو و تب و تاب مسافرت های نوروزی بد نیست تا نکات لازم جهت رعایت بهداشت فردی در طول سفر را با هم مروری کنیم تا از ابتلا به بیماری جلوگیری کنیم و سفر و تعطیلات لذت بخشی داشته باشیم.


به یاد داشته باشید که قبل از سفر، پوست خود را آماده کنید تا در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب نبیند. یک یا دو روز قبل از سفر ، با شوینده های مخصوص و ماسک های صورت، پوست را لایه برداری ملایم کنید و از یک ماسک آب رسان هم برای مرطوب نگه داشتن پوست استفاده کنید. این کار باعث می شود که قبل از سفر پوستتان وضعیت خوبی داشته باشد.

در طول سفر هم از مصرف زیاد آب دریغ نکنید تا پوست خشک نشود، مرطوب بماند، رنگ و روی پوست روشن بماند و از سر درد جلوگیری شود. یک راه دیگر هم همراه داشتن یک پک تشکیل شده از سرم، ژل و شوینده های مخصوص پوست می باشد تا بتوانید در طول سفر از آن ها استفاده کنید.

یک مورد مهم دیگر هم این است که در طول سفر تا حد ممکن از لوازم آرایشی به مقدار کم استفاده کنید تا پوست کمتر تحریک بشود و چربی اضافی روی پوست نماند. در موقع پاک کردن مواد اضافی از روی پوست هم بهتر است به جای دست ها از دستمال کاغذی استفاده کنید تا آلودگی کمتری به پوست برسد.

 -------------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

 -------------------------------------------------------------

جدا از این که با چه وسیله ای سفر می کنید و چقدر در برابر آفتاب هستید، لازم است تا یک کرم ضدآفتاب به همراه داشته باشید تا پوست را در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت کنید. بسته به نوع پوست خود و آب و هوای محل مورد نظر، یک کرم ضدآفتاب با SPF مناسب انتخاب کنید.

اما مهم ترین اصل رعایت بهداشت فردی در سفر، شستشوی مداوم دست ها با آب گرم و صابون است. این کار باعث می شود میکروب ها فضای رشد نداشته باشند حتما قبلا از مصرف غذا و خوراکی و بعد از خارج شدن از دستشویی این کار را به طور مداوم انجام بدهید. پس از شست‌وشو هم باید دست‌ها را با یک حوله تمیز یا دستمال کاغذی خشک کنید.


توجه به رستوران ها و مغازه های بین راهی و جاده ای هم خیلی مهم است. این رستوران ها و تهیه غذاها به دلیل این که بیشتر سود و درآمد برای آن ها مهم است، خیلی به کیفیت و نوع موادی که استفاده می کنند اهمیت نمی دهند و همین باعث ایجاد مشکل برای مشتری ها می شود. از شایع ‌ترین بیماری‌ هایی که از غذای آلوده به انسان منتقل می‌شود می‌توان به سالمونلا، عفونت ای. کولی و نوروویروس اشاره کرد‌ که معمولا از غذای آلوده به باکتری سالمونلا و ویروس ایجاد می‌شود.


یکی دیگر از شایع ‌ترین منبع مشکلات تغذیه ‌ای در طول سفر، مصرف آب آشامیدنی آلوده است که معمولا به علت یخ‌های آلوده و بدون محافظی است که غالبا در فضای باز خرید و فروش می‌شود و بیشترین آلودگی را جذب می‌کند. غذاهایی که دارای گوشت سرد، پنیر و سس باشند معمولا مستعد رشد باکتری‌ها به شمار می‌روند. ‌غذاهای دریایی خیلی در معرض مشکل هستند و در صورت آلوده شدن باعث بروز مشکلات روده‌ای می شوند. همچنین باید از مصرف مواد لبنی غیر پاستوریزه مانند شیر، پنیر و ماست در طول سفر خودداری کنید. در مورد مواد تازه مانند سبزی و میوه هم توجه ویژه ای داشته باشید تا از هرجایی تهیه نکنید. در کل بهترین حالت این است که خودتان مواد اولیه مرغوب داشته باشید و روند پخت و تهیه غذا را خودتان انجام دهید تا کمترین احتمال بروز بیماری را داشته باشید.

نوشته شده در 1397-12-20 توسط اطلاعات عمومی 1 1762

مقالات مرتبط

روش های مراقبت از پوست

پوست یکی از مهم ترین قسمت های بدن هست که نیاز به مراقبت و تنفس دارد. پس باید با رعایت یک سری نکات و استفاده از...

میوه و سبزیجات مناسب برای پوست

این خیلی موضوع ساده ایه هست که بدونیم چه میوه یا سبزی ای چه تاثیری روی پوستمون داره تا با کمترین هزینه بیشترین...

خرید اینترنتی کرم ضد آفتاب

شاید برای خیلی ها سوال پیش بیاد که چگونه میشه همزمان از ضدآفتاب و لوازم آرایشی استفاده کرد و راهکارهای آن چیست.

رژیم زیبایی در دوران بارداری

خیلی از خانم ها در دوران بارداری به دلیل عدم آگاهی، از مراقبت پوست و بدن خود غافل می شوند. نکاتی ساده که می تواند به...

خريد اينترنتی لوازم بهداشتی

اهمیت به بهداشت و لوازم بهداشتی از قدیم تا به امروز مورد مهمی بوده که همه ی مردم به آن توجه دارند

1 نظر

  • سمیه

    سمیه 1397-12-26 پاسخ

    واسه مناطق جنوبی، کدوم ضدآفتاب ها خوبه؟

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0