کک و مک روی صورت چیست ؟ درمانش چیست ؟

کک و مک روی صورت چیست ؟ درمانش چیست ؟


اول از همه باید اعلام کنم که کک و مک یک مسئله طبیعی است ، که جدیدا خیلی از سلیبرتی ها با انتشار عکس های خود بدون آرایش بر این موضوع تاکید کردند که کک و مک بسیار طبیعی و در بسیاری از مواقع هم زیبا هستند برای مثال لیدی گاگا ، آگیلرا ، کایلی جنر و بلا حدید همگی عکس های کک و مک خود را انتشار داده اند.

پراکندگی کک و مک ها احساس جوانی و شیرینی دارد ، مانند امضای یک آرایش زیبا ، اما جای تعجب است که آنها از کجا آمده اند؟
آنی چیو ، متخصص پوست در لس آنجلس توضیح می دهد: "کک و مک در نتیجه تولید بیش از حد ملانین است زیرا پوست شما سعی می کند از شما در برابر آفتاب محافظت کند." وقتی سلولهایی به نام ملانوسیت نور UV را جذب می کنند ، به عنوان مکانیسم دفاعی ملانین بیشتری تولید می کنند - از این رو ، رنگ پوست برنزه خواهد شد. درون کک و مک ، ملانوسیت ها فعالیت بیشتری دارند و باعث تیره شدن این مناطق می شود.
چرا بعضی از افراد کک و مک دارند در حالی که دیگران ندارند؟ طبق گفته کارلوس چارلز ، متخصص پوست شهر نیویورک ، این معمولاً به دلیل ژن خاصی است که در موهای قرمز وجود دارد ، اما آنها می توانند در هر رنگ پوست ، حتی در مواردی که فاقد ژن هستند ، ظاهر شوند. در زیر ، دکتر چارلز و چیو تمام سوالات شما در رابطه با کک و مک ، از جمله نحوه تشخیص رشد سرطانی در مقابل لکه خورشید را تجزیه می کنند.

 -------------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

 -------------------------------------------------------------

این نکته کلیدی است : کک و مک ها به خودی خود مضر نیستند ، اما نشانه این هستند که ممکن است پوست شما در معرض خطر باشد. چیو توضیح می دهد: "افرادی که دارای کک و مک هستند ، پوست روشن تری دارند و افرادی که پوست روشن تری دارند بیشتر مستعد ابتلا به سرطان پوست هستند زیرا از محافظت طبیعی کمتری در برابر اشعه ماورا UV بنفش برخوردار هستند." البته استفاده از ضد آفتاب برای هر نوع پوستی مهم است.

دقت داشته باشید که در خیلی از موارد کک و مک می تواند بی خطر شناخته شوند اما در عمل بسیار خطر ناک و سرطانی باشند. کک و مک متوسط قهوه ای مایل به قرمز است و در زمستان که پوست کمتر در معرض آفتاب قرار می گیرد ، محو می شود. چیو می گوید: "علائمی به نام لکه های خورشید ، مشابه کک و مک ، صاف هستند و در مناطقی ظاهر می شوند که پوست بیشتر در معرض آن قرار دارد ، معمولاً در اواخر عمر." و خال ها ، لکه هایی که بیشتر در معرض سرطان قرار دارند ، تیره تر و برجسته تر هستند و می توانند در هر نقطه از بدن ظاهر شوند - حتی در مناطقی که به راحتی نمی بینید. اگر مطمئن نیستید ، حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید . چیو توصیه می کند همه ساله بدنتان را از نظر پوستی بررسی کنید. چارلز می گوید: "اما تا زمانی که از خود محافظت می کنید ، از کک و مک نترسید."

-------------------------------------------------------

بشتر بخوانید : روش های مراقبت از پوست 

--------------------------------------------------------

بررسی موضعی :

در حالی که کک و مک و لکه های آفتاب به طور کلی سرطانی نمی شوند ، اما خال ها می توانند ، و تشخیص آنها از یکدیگر دشوار است. تمام نقاط خود را تحت نظر داشته باشید و در صورت مشاهده هر یک از این پنج نشانه ، به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

نامتقارن
وقتی نیمی از لک روی پوست با نیمی دیگر مطابقت نداشته باشند ، ممکن است نشانه سلولهای نامنظم باشد.

حاشیه ها
خال های بدخیم دارای لبه های ناهموار ، بریده بریده یا ناهموار هستند.

رنگ
رنگ ناسازگار در خال نشانه یک مسئله قابل بررسی است.

سایز
هر چیزی بزرگتر از 1/4 اینچ می تواند سرطانی باشد.

در حال تکامل
مهم است که هر گونه تغییر در اندازه ، شکل ، رنگ یا ارتفاع را به پزشک گزارش دهید.

در انتها پیشنهاد میکنم حتما با پزشک متخصص در این زمینه مشاوره و راهنمایی بگیرید ، همچنین خاطر نشان می شود که استفاده از کرم ضد آفتاب رو فراموش نکنید.

نوشته شده در 1399-10-24 توسط زیبایی 0 1114
برچسب: کک صورت, کک و مک,

مقالات مرتبط

روش های مراقبت از پوست

پوست یکی از مهم ترین قسمت های بدن هست که نیاز به مراقبت و تنفس دارد. پس باید با رعایت یک سری نکات و استفاده از...

میوه و سبزیجات مناسب برای پوست

این خیلی موضوع ساده ایه هست که بدونیم چه میوه یا سبزی ای چه تاثیری روی پوستمون داره تا با کمترین هزینه بیشترین...

طریقه درست کردن معجون برای بالا بردن کلاژن

رویکردی جدید برای استفاده از محصولات طبیعی بجای محصولات کارخانه ای و مصنوعی

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0