خواب آخر هفته به طرز غافلگیر کننده ای می تواند یک مزیت باشد.

خواب آخر هفته به طرز غافلگیر کننده ای می تواند یک مزیت باشد.

اگر خواب شما در طول روزهای هفته کامل نیست و با کم خوابی مواجه هستید و در فضا های اجتماعی مطالبی مبنی بر این که بدلیل کمبود خواب دچار مشکل قلبی می شوید و یا خواب آخر هفته کمبود های بدن شما رو تامین نمی کند و غیره ، بهتر است که به این گونه مطالب غیر علمی و تخصصی که منبع آن مشخص نیست توجه نکنید.

خبر خوب: تحقیقات جدیدی که اخیراً در ژورنال Sleep منتشر شده است نشان می دهد که خوابیدن در تعطیلات آخر هفته در واقع می تواند مزایایی داشته باشد. برای این مطالعه ، محققان مستقر در کره جنوبی عادات خواب 2156 بزرگسال را با شاخص های توده بدن (BMI) مقایسه کردند. (Refresher: BMI ابزاری است که کارشناسان پزشکی برای دسترسی به وزن فرد نسبت به قد و شناسایی خطرات احتمالی سلامتی مرتبط با چاقی ، از جمله دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی ، طبق مراکز کنترل بیماری و پیشگیری استفاده می کنند.)
به طور متوسط ، محققان دریافتند ، کسانی که در طول هفته کم می خوابند و آخر هفته ها می خوابند ، BMI کمی کمتر (22.8) نسبت به کسانی که کم خوابیده اند و آخر هفته جبران نمی کنند ، دارند. BMI آنها به طور متوسط 23.1 است که از نظر آماری قابل توجه است ، زیرا هر ساعت اضافی از خواب آخر هفته برابر با 0.12 BMI پایین است

.

از آنجا که تنظیم برنامه خواب برای سازگاری با زندگی اجتماعی (یا عادات Netflix) می تواند ریتم شبانه روزی طبیعی بدن شما را از بین ببرد ، در نتیجه باعث بدتر شدن سلامتی ، بدخلقی و خستگی می شود ، اما هنوز هم با توجه به اعلام آکادمی پزشکی خواب آمریکا ، باید حداقل هفت ساعت خواب شبانه را با نظم و قاعده داشته باشید.

یکی از مضرات کم خوابی می تواند مشکلات پوستی و چروک های صورت و چشم باشد که البته با لوازم آرایشی و بهداشتی قابل بهبود می باشد اما همچنان این چیز جای خواب کافی رو نمی گیرد.

 -------------------------------------------------------------

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

 -------------------------------------------------------------

اگر شب ها نمی توانید به اندازه کافی بخوابید ، تعطیلات آخر هفته می تواند بهترین فرصت برای جبران کم خوابی شما باشد - حداقل در مورد کنترل BMI. محققان در مطالعه خود نتیجه گیری کردند: " خواب آخر هفته ممکن است اثرات محافظتی بیولوژیکی در جلوگیری از چاقی ناشی از محدودیت خواب داشته باشد." اگرچه یافته های آنها ارتباط این دو را اثبات می کند اما نمایانگر علت و معلولیت نیست و تحقیقات بیشتری لازم است . با این حال برای داشتن زندگی بهتر می توانید دکمه تاخیر زنگ موبایل رو در روز های پنچشنبه و جمعه با خیال راحت فشار دهید.


منبع : https://www.elle.com/beauty/health-fitness/news/a46186/sleeping-in-on-weekends-could-have-a-surprising-benefit/

نوشته شده در 1399-10-25 توسط اطلاعات عمومی 0 865

مقالات مرتبط

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایمر یک ابزار خیلی مهم در آرایش می باشد که خیلی ها این رو نمیشناسن و کاربردش رو نمیدونن. در صورتی که باعث میشه...

میلک شیک ، این بار خوراک مو

میلک شیک فقط یک خوراکی خوشمزه توی کافی شاپ نیست. اصلا تا حالا شنیده بودید که بتونه یک ماسک مغذی مو باشه؟

آموزش آرایش صحیح صورت

چند درصد از ما اصول کامل آرایش را رعایت می کنیم و با دقت و ظرافت آرایش می کنیم؟ آیا همه ما می دانیم که هر کدام از...

رژیم زیبایی در دوران بارداری

خیلی از خانم ها در دوران بارداری به دلیل عدم آگاهی، از مراقبت پوست و بدن خود غافل می شوند. نکاتی ساده که می تواند به...

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0