دندان های حساس و روش های مقابله و درمان خانگی

دندان های حساس و روش های مقابله و درمان خانگی

متاسفانه هزینه های بالای دندان پزشکی روزگاری رو رقم زده که ما ایرانی ها به مرور زمان به مشکلات زیادی در زمینه بهداشت دهان و دندان برخورد کرده ایم، اینطور که معلوم است ما به زودی شاهد افزایش در آمد و هزینه برای بهداشت دهان و دندان نخواهیم بود. 
در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که چجوری از دندان خود در درد های ابتدایی محافظت کنید. ناگفته نماند که حتما در درد های حاد شما باید به دکتر دندانپزشک مراجعه کنید. و راه حل های پیشنهادی یک راهکار ابتدایی برای درد های جزئی و مقطعی است.
-----------------------------------------  



-----------------------------------------  

روش های درمان دندان درد موضعی

آیا تا به حال بعد از یک فنجان چای سبز بخار پز یا یک لیوان بلند لیموناد سرد، احساس سوزن سوزن شدن یا درد شدید در دندان های خود کرده اید؟ خوب، متاسفم که حامل خبر بدی هستم، اما ممکن است از حساسیت بیش از حد عاج و یا دندان حساس رنج ببرید. به زبان ساده، این وضعیت به این معنی است که دندان‌های شما نسبت به هر چیز سرد یا گرم بیش از حد حساس هستند. اوه، و گاهی اوقات هر چیزی که بیش از حد شیرین یا اسیدی باشد نیز می تواند باعث درد شود. ما ایرانی ها که عاشق لواشک و گوجه سبز هستیم حتما این تجربه را یک بار در طول عمر داشتیم که بعد از خوردن چیز های ترش این حس دندان درد را داشته ایم. 

بنابراین، چه چیزی باعث می شود دندان های شما به طور ناگهانی حساس شوند؟ شایع ترین علت در معرض بودن عاج دندان است. عاج بافت محافظ نرمی در زیر مینای دندان است که قسمت داخلی دندان و ریشه شما را می پوشاند. هنگامی که عاج آسیب دیده یا در معرض خوراکی و نوشیدنی های خاص قرار می گیرد، محرک هایی مانند غذاهای گرم، سرد یا مواد چسبنده می توانند به اعصاب برسند و باعث تحریک و درد شوند. برخی از دلایل متعددی که باعث می‌شوند عاج شما در معرض یا خوردگی قرار گیرد عبارتند از: تحلیل لثه، ایجاد پلاک، ترک‌های کوچک در دندان‌ها، ساییدگی، مواد غذایی یا نوشیدنی‌های اسیدی، دندان قروچه، مسواک زدن بیش از حد سخت یا حتی حساسیت پس از درمان دندانپزشکی. .

با این حال، خبر خوب این است که راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید علائم را به سادگی با اصلاح روتین مراقبت از دندان‌تان کاهش دهید. برای یافتن یک راهنمای ضد شکست به پایین بروید تا زندگی خود را کمی دردناک‌تر کنید.
----------------------------------------- 

1. استفاده از خمیر دندان ضد حساسیت

خمیردندان کولگیت عسل و دارچین

وقتی این را می گوییم، باور کنید: این می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند و در صورت استفاده منظم، ناراحتی شما را کاهش دهد. مسواک زدن با خمیر دندانی که مخصوص دندان‌های حساس است، به حساسیت زدایی اعصاب دندان‌ها کمک می‌کند. خمیر دندان کولگیت اسوارنا (بسته محافظ) را امتحان کنید که در واقع می تواند قسمت های حساس دندان های شما را با تشکیل یک لایه روی نواحی آسیب پذیر دندان برای بهترین نتیجه ترمیم کند، دو بار در روز استفاده کنید. البته خمیر دندان های سنسوداین محافظتی هم می توانید استفاده کنید.
----------------------------------------- 

2. از یک مسواک با برس نرم استفاده کنید

مسواک برقی برس نرم اورال بی
 آیا می دانستید که مسواک زدن بیش از حد می تواند مینای دندان را از بین ببرد و در نتیجه باعث نمایان شدن عاج می شود؟ خوب، وقت آن رسیده است که مسواک خود را با یک مسواک برقی اورال بی ساده  با برس نرم تعویض کنید. ما خرید مسواک را با برس های  دوگانه توصیه می کنیم که لکه های سطحی را از بین می برد و لثه های حساس را به آرامی تمیز می کند. اگر از مسواک های برقی طرفدار هستید، یکی را با حالت های متعدد انتخاب کنید (یکی حساس است) که دقت را بدون خشن بودن به شما می دهد.
----------------------------------------- 

3. از غذا های محرک پرهیز کنید

غذاهای ترش و اسیدی لواشک
این یکی ناگفته نماند. غذاهای ترش، سرد و اسیدی می توانند مینای دندان شما را ضعیف کرده و باعث نازک شدن بیشتر آن شوند. از این رو، غذاهایی که اگر از دندان های حساس رنج می برید، اجتناب کنید عبارتند از بستنی، نوشابه، آب میوه، آب نبات، قهوه، میوه ترش، ماست چکیده و حتی محصولات ترشی. با این حال، اگر نمی توانید آنها را به طور کامل رها کنید، سعی کنید آنها را با غذاهایی که اسیدیته پایینی دارند مانند آجیل، پنیر، بلغور جو دوسر، انبه، خربزه، موز، سیب، غلات کامل و غیره ترکیب کنید که به خنثی کردن آن کمک می کند.
----------------------------------------- 

4. استفاده از دهان شویه فلوراید دار

دهان شویه لسترن
موادی مانند فلوراید سدیم، فلوراید قلع و فسفات کلسیم می‌توانند به قوی‌تر شدن دندان‌ها کمک کنند. در واقع، فلوراید یک ماده فعال در بسیاری از خمیردندان ها است زیرا با ترمیم مینای دندان آسیب های نوری به دندان های شما را ترمیم می کند. بنابراین شستشو با دهانشویه فلوراید مانند دهان شویه لیسترین سبز یک بار در روز می تواند حساسیت را کاهش دهد و درد را کاهش دهد. ما قول می دهیم.
-----------------------------------------

5. روش های ابتدایی و مادربزرگی

چای سبز
چندین درمان خانگی وجود دارد که می تواند به کاهش ناراحتی شما کمک کند. برای کاهش علائم درد دندان‌های حساس، روزی دو بار با آب نمک غرغره کنید. همچنین می توانید از چای سبز (غیر شیرین) مانند چای سبز لیپتون خالص و لایت به عنوان دهان شویه روزانه برای تقویت دندان ها و کاهش التهاب استفاده کنید.
نوشته شده در 1402-11-05 توسط اطلاعات عمومی 0 67

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0