رتینول جادوی ضد پیری و پلی به سوی پوست جوان و شاداب

رتینول جادوی ضد پیری و پلی به سوی پوست جوان و شاداب

همانطور که گفتم سن مهم نیست اگر شما در 30 سالگی پوست سالم داشته باشید و درست از آن مراقبت کنید حتی در 60 سالگی هم همان پوست را خواهید داشت. اما سوال این است که چطور؟ خیلی از ما ایرانیان در فضای مجازی مطالب جسته و گریخته ای خوانده و یا شنیده ایم. در این مقاله می خواهم شما رو با رتیونل که یک ماده ضد پیری است آشنا کنم. و محصولات ضد پیری پوست را بررسی کنیم تا بتوانیم از پوست خود مراقبت کنیم. 
---------------------------------------- 

----------------------------------------

رتینول چیست؟ 

رتینول شکلی از ویتامین A است که به پوست می رسد و نقش مهمی در روند طبیعی نوسازی سلول های پوست ما دارد. یکی از موثرترین مواد آرایشی ضد پیری در سراسر جهان، رتینول طبیعی موجود در رژیم غذایی ما، تکثیر سلول های پوست و سنتز کلاژن و الاستین را تحریک می کند. رتینول همچنین منجر به کاهش چین و چروک و خطوط، ضخیم شدن اپیدرم و بهبود بافت کلی پوست می شود.

رتینول تثبیت شده چیست؟ و چگونه تولید می شود؟


رتینول که یک مولکول بسیار ناپایدار است، کار کردن با آن برای فرمول‌سازها دشوار است، زیرا با قرار گرفتن در معرض نور یا اکسیژن به سرعت شروع به تخریب می‌کند. در واقع، استفاده از آن در محصولات بهداشتی و مراقبتی که توسط دانشمندان با کشف رتینول تثبیت شده آغاز شد. این برند ها راهی برای تولید و بسته بندی فرمول های رتینول بدون قرار گرفتن در معرض هوا یا نور در هر نقطه ای از فرآیند کشف کردند.
زمانی که دانشمندان کشف کردند که چگونه رتینول خالص را تثبیت کنند، به کار بر روی بهبودهای بیشتر روی آن ادامه دادند. فرمول های امروزی دارای بافتی سبک هستند که به راحتی در پوست نفوذ می کند و احساس نرمی و لطافت به پوست می دهد.

چه مواد غذایی رتینول دارد؟

رتینول از گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات، تخم‌مرغ، میوه‌ها و سبزیجات به میزان زیادی به عنوان منبع غنی به ویتامین A استخراج می‌شود. همچنین، این ترکیب به عنوان یک جزء حیاتی در مکمل‌های ویتامین A نیز موجود می‌باشد.

تاثیرات رتینول روی پوست

رتینول به دلیل خاصیت‌های آن به عنوان یک ماده ضد پیری برای پوست شناخته می‌شود. این ترکیب به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و می‌تواند از تجزیه و تحلیل آزاد رادیکال‌ها، که از اثرات آسیب‌زا به سلول‌ها ناشی می‌شوند، جلوگیری کند. آزاد رادیکال‌ها ایجاد شده به دلیل فعالیت‌های اکسایشی در بدن می‌توانند با سلول‌ها تداخل کنند و به طور غیرطبیعی آن‌ها را آسیب بزنند.
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در رتینول، در واکنش خود  رادیکال‌های آزاد را غیرفعال کرده یا حذف کرده و از تأثیرات آسیب‌زای آن‌ها جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، رتینول به فرآیند نوسازی سلول‌ها کمک می‌کند. این به این معناست که می‌تواند فرآیند بازسازی و تجدید سلول‌های پوست را تسریع کند و از افزایش چین و چروک پوست جلوگیری کند.
بنابراین، استفاده از رتینول به عنوان یک ماده ضد پیری در محصولات بهداشتی و زیبایی ممکن است به بهبود لطافت و جوانی پوست کمک کند و در مقابل علائم پیری جلوگیری نماید.

توصیه های استفاده از رتینول

استفاده از محصولات حاوی رتینول ممکن است نیاز به توصیه و نظر پزشک یا متخصص پوست داشته باشد.
در برخی افراد ممکن است حساسیت به رتینول وجود داشته باشد، بنابراین، تست پوستی ابتدایی می‌تواند کمک کند.
مصرف بالای رتینول ممکن است منجر به تحریک پوست، خشکی، قرمزی، یا حتی خارش شود. به همین دلیل استفاده از آن باید با دقت انجام شود.
---------------------------------------- 

معرفی پرفروش ترین و محبوت ترین محصولات مراقبت از پوست ضد پیری بر پایه رتینول

قبل از اینکه با محصولات برند های مختلف آشنا شویم لازم است که اشاره کنم در لیست زیر به هیچ عنوان محصولات اوردینری را معرفی نخواهم کرد دلیل آن هم این است که به طرز چشم گیری محصولات تقلبی اوردینار در کشور زیاد شده و تشخیص اصل و یا تقلبی بودن آن برای ما هم حتی دشوار است بنابراین اگر از طرفدار های برند اوردیناری هستید حتما در خرید خود دقت کنید. 

کرم روز اینتنسیو ضد پیری پرمیر کرو کدلی

کرم ضد پیری و چروک کدلی
Rich Cream یک کرم مغذی عمیق است که از فناوری ثبت شده TET8™ پشتیبانی می کند تا 8 علامت پیری را بدون خطر هدف قرار دهد: چین و چروک های عمیق، خطوط ریز، سفتی، حجم، خاصیت ارتجاعی، لکه های تیره، رطوبت شدید و درخشندگی. بافت غنی آن، غنی شده با بیوسرامیدهای بازسازی کننده چربی، سد پوست را بازسازی و محافظت می کند. این کرم مخصوص پوست های خشک است.
اطلاعات بیشتر

کرم مراقبتی احیا کننده استی لودر

کرم جوان کننده و ضد پیری صورت استی لادر
کرم ضد پیری و جوان کننده الماس استی لودر پوست شما را جمع می کند و همینطور آن را صاف می کند این محصول فوق العاده در 6 قسمت از صورت شما تاثیر می گذارد که شامل : خط فک، گونه ها و خطوط خنده تراشیده تر به نظر می رسند. خطوط ریز زیر چشم، چین و چروک های پنجه کلاغی و خطوط گردن صاف تر به نظر می رسند. شما بعد از یکبار استفاده از این کرم به سرعت نتیجه آن را متوجه خواهید شد. 
اطلاعات بیشتر

سرم روغنی ریتانول استادرم


سرم رتینول غلیظ به طور خاص به نیازهای پوستی که در اثر افزایش سن تغییر می کند، پاسخ می دهد: خطوط و چین و چروک و سطح ناهموار. کمک به صاف کردن ظاهر چین و چروک ها، یکپارچه سازی بافت پوست و بازیابی رنگ روشن و شفاف می کند.
اطلاعات بیشتر

روغن الکسیر پری می یم لیراک



این الکسیر جوانی که واقعا در خور آن است
نوشته شده در 1402-11-11 توسط زیبایی 0 86

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0