چرا جوش صورت در بزرگسالی تمام نشده ؟ و چطور با آن مبارزه کنیم ؟

چرا جوش صورت در بزرگسالی تمام نشده ؟ و چطور با آن مبارزه کنیم ؟

در زمانی که شما می بایست نگران خطوط و چین و چروک های صورت خود باشید اگر همچنان درگیر جوش های صورت خود هستید، حتما باید این را به شوخی زمانه با خود فرض کنیم. زیرا که جوش های صورت معمولا در سن بلوغ رایج و مرسوم هستند. متاسفانه بعد پاندمی افراد بالغ زیادی با جوش های ریز در پوست خود واجه شدند. نمی دانم آیا می شود این پدیده را به واکسن های ارائه شده و یا سیستم تغذیه و مواد شوینده بسیاری که در آن بازه مصرف میشد می توان مرتبط کرد یا خیر اما جوابی که می توان به آن داد این است که بهتر است هرچه سریعتر در جهت از بین بردن آن ها اقدام کنید تا در طول زمان آسیب های بیشتری به پوست شما نزد. در ادامه این مقاله با دکتر صحرا نادری متخصص پوست صحبت خواهیم کرد و در مورد جوش و آکنه در بزرگسالی اطلاعات بیشتری به دست خواهیم آورد. حتما دقت داشته باشید برای خرید کرم ضد جوش و خرید سرم ضد جوش با پزشک متخصص صحبت کنید
---------------------------------------------

---------------------------------------------

چه چیزی باعث آکنه بزرگسالان می شود؟

دکتر صحرا نادری: آکنه یک اختلال التهابی در واحد پیلوسباسه پوست است. به اشکال مختلف مانند جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید، جوش ها، پوسچول ها، کیست ها و ندول ها دیده می شود. آکنه بزرگسالان وضعیتی است که در آن بعد از 25 سالگی آکنه یا آکنه از نوجوانی تداوم پیدا می کند. عدم تعادل هورمونی مهم ترین علت آکنه بزرگسالان است. در زنان ممکن است قبل از قاعدگی، در دوران بارداری یا حتی در مرحله قبل از یائسگی یا به دلیل شرایطی مانند PCOS رخ دهد. استرس تولید هورمون کورتیزول را افزایش می دهد که منجر به تولید سبوم و در نتیجه آکنه می شود. یکی دیگر از دلایل موضعی این امر می‌تواند لوازم آرایشی آکنه باشد: استفاده از کرم‌های روغنی، لوسیون و سرم‌ها یا حتی آرایش غلیظ بر پایه کرم می‌تواند منافذ را مسدود کند و این امر می‌تواند منجر به آکنه در بزرگسالان شود.
--------------------------------------------- 

آیا استرس و روتین مراقبت از پوست در این امر نقش دارد؟

دکتر صحرا نادری: استرس دومین علت شایع آکنه است. استرس باعث افزایش سطح کورتیزول می شود. این سیگنال‌ها را به مغز ما ارسال می‌کند و سپس مغز سیگنال‌هایی به غدد چربی می‌دهد تا روغن بیشتری ترشح کنند و در نتیجه آکنه ایجاد شود. صرف نظر از جنسیت ما، وقتی استرس داریم، هورمون‌هایمان خراب می‌شوند. بنابراین، هنگامی که آندروژن ها (هورمون های مردانه) افزایش می یابد، آکنه حتی در دهه سی و چهل شما ایجاد می شود. یک رژیم مناسب مراقبت از پوست برای حفظ بهداشت و سلامت پوست مهم است. استفاده از یک پاک کننده ملایم دو بار در روز چربی، گرد و غبار، کثیفی و کثیفی را از روی صورت پاک می کند. شوینده های صورت مبتنی بر اسید سالیسیلیک به باز کردن منافذ پوست و کاهش تولید سبوم کمک می کند. علاوه بر این، استفاده از رتینوئیدها و ضد آکنه، کرم‌های ضد باکتری به کنترل جوش‌های بیش از حد کمک می‌کند و در نهایت، اما مطمئناً نه کم‌اهمیت‌ترین، آکنه باید با توجه به علت زمینه‌ای ارزیابی شده و بر اساس آن درمان شود.
--------------------------------------------- 

بهترین راه های مراقبت از پوست چیست؟

دکتر صحرا نادری: اگر با هر نوع جوش و آکنه مواجه هستید، پیروی از یک نوع روتین مناسب مراقبت از پوست برای کنترل، پیشگیری و درمان آکنه حیاتی است. یک بار در روز از یک پاک کننده حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید و یک بار در روز آن را با پاک کننده بدون صابون دنبال کنید تا تعادل ایجاد کند و PH پوست شما را در حالت عادی نگه دارد. از یک مرطوب کننده مبتنی بر ژل و ضد آفتاب ژل/یا مبتنی بر آب استفاده کنید در حالی که سرم های مبتنی بر آب را انتخاب می کنید. از مصرف سرم های حاوی ویتامین C با روغن خودداری کنید. می‌توانید از نیاسینامید، سرم‌های AHA/BHA شب‌های متناوب استفاده کنید که به باز کردن منافذ شما کمک می‌کند، زیرا چربی دوست است. از AHA/BHA همراه با رتینول استفاده نکنید.
--------------------------------------------- 

نکاتی برای دوری از جوش و آکنه

دکتر صحرا نادری:

راهکار 1:

سبک زندگی سالمی داشته باشید که شامل خوردن غذاهای پرفیبر مانند جوانه، لوبیا، عدس، گل کلم، کاهو برگ قرمز، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، اسفناج، بادام، گردو و روغن زیتون است.

راهکار2:

میوه هایی مانند زغال اخته و توت فرنگی و ماهی های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، مانند سالمون، گزینه های غذایی عالی برای مبتلایان به PCOS هستند.

راهکار 3

از فشردن و دست زدن به جوش ها و آکنه های صورت با دستان خود خوداری کنید، سعی نکنید جوش ها رو خودتان تخلیه کنید. زیراکه جوش ها تمایل بیشتری برای عفونت کردن دارند و باعث می شود جای جوش و آکنه رو صورت شما باقی بماند.

راهکار 4

ورزش منظم، حداقل 6 ساعت خواب، استرس کمتر، شاد ماندن و تمرین مدیتیشن و یوگا. اما، همیشه به یاد داشته باشید که هم برای مراقبت مناسب از پوست و هم برای کرم‌ها و داروهای تجویزی برای کنترل آکنه بزرگسالان با یک متخصص پوست مشورت کنید.
--------------------------------------------- 

چه محصولات بهداشتی برای از بین بردن جوش پیشنهاد می دهید؟

دکتر صحرا نادری: همانطور که پیش تر گفتم پیشنهاد می کنم که هر فرد به دکتر متخصص پوست خود مراجعه کند، زیرا انواع پوست های مختلف و دلایل و شدت جوش ها در هر فرد متفاوت است اما شما می توانید از محصولات برند اوردیناری ، برند استادرم و برند کدلی محصولات مخصوص جوش و آکنه تولید می کنند که پیشنهاد می شود.

کرم سالیسیلیک آنتی آکنه وینو پور کدلی - Anti Acne Salicylic Spot Cream

کرم ضد جوش کدلی

کرم ضد آکنه سالیسیلیک وینپور در عرض 4 ساعت آکنه را به وضوح کاهش می دهد.* با رنگ سبز روشن خود قرمزی را تمیز، خشک و متعادل می کند. از آنجایی که کوچک است، می توان آن را به راحتی حمل کرد و برای استفاده در هر زمانی از روز ایده آل است.
رم سالیسیلیک ضد آکنه وینپور را می توان به طور مستقیم بر روی آکنه در هر زمان از روز صبح و عصر استفاده کرد. از زدن دور چشم خودداری کنید. پیشنهاد متخصصین درمانی: نکته ی وینوتراپی ها: می توان آن را به عنوان پایه کانسیلر قبل از آرایش استفاده کرد. رنگ سبز روشن آن فورا ظاهر قرمزی را اصلاح می کند.
خرید این محصول
--------------------------------------------- 

سرم ضد جوش سالیسیلیک وینوپور کدلی - Anti Acne Salicylic Serum

سرم ضد جوش کدلی

سرم ضد آکنه وینپور ظاهر عیوب پوست را کاهش می دهد، منافذ را سفت و پاک می کند. بافت پوست را بهبود می بخشد. این به وضوح کیفیت پوست را در پوست های مستعد آکنه بهبود می بخشد و درخشندگی سالم و بدون درخشندگی به آن می بخشد. 
مناسب برای : آکنه، منافذ بزرگ، دانه های سرسیاه، پوست چرب
خرید این محصول
--------------------------------------------- 

سرم ضدجوش پرو پولیس استادرم - ESTHEDERM Intensive Propolis Serum

سرم ضد جوش استادرم

سرم تصفیه کننده و رفع احتقان با غلظت بالا در بره موم برای مراقبت از پوست های بیش از حد سبوره یا مستعد آکنه. اقدامات ضد عفونی کننده و پاک کننده برای تمیز کردن کامل پوست. اثر ضد احتقان: تحریک متابولیسم سلولی و گردش خون برای کاهش تحریک. عمل تسکین دهنده و بازسازی کننده.
--------------------------------------------- 

کرم از بین برنده چربی T زون پیورست سولوشن - T-Zone Oil Eraser

کرم از بین برنده چربی و جوش زیر پوشتی سلوشن

فرمول تقویت شده جذب کننده روغن آن با متعادل کردن سبوم احساس براقی را کاهش می دهد. اسید آزلائیک، روغن درخت چای و عصاره برگ رزماریوس برای حل نهایی روغن و کنترل آکنه همراه با تسکین دهنده ترکیب شده است. پوست مختلط که نیاز به متعادل کردن سبوم در ناحیه T دارد. پوست چرب مستعد آکنه
این محصول را روی T-zone اعمال کنید. محصول را با جذب با حرکات دایره ای به کمک اپلیکاتور بمالید تا رد سفیدی از خود به جای نگذارد. اجازه دهید 5-10 دقیقه روی پوست خشک شود. پس از خشک شدن فرمول و تبدیل شدن به یک لایه نازک سفید، با آب فراوان بشویید.
خرید این محصول
--------------------------------------------- 

سرم لایه بردار لاکتیک اسید 5% دی اوردینری - Lactic Acid 5% + Ha

سرم لابه بردار و از بین برنه جوش اوردینری

اسید لاکتیک 5% + HA یک محلول آلفا هیدروکسی اسید ملایم است که لایه برداری ملایم و در عین حال موثری را برای سطح پوست ارائه می دهد. از عصاره خالص فلفل تاسمانی پشتیبانی می شود، که نشان داده شده است که تحریک و حساسیت را که می تواند با استفاده از اسید مرتبط باشد کاهش می دهد. این سرم بر پایه آب برای پوست های خشک و حساس ایده آل است. این pH این فرمول تقریباً 3.8 است. اسید لاکتیک دارای pKa 3.8 است و pKa مهمترین جنبه ای است که در فرمولاسیون با اسیدها باید در نظر گرفته شود. pKa به معنی در دسترس بودن اسید است. هنگامی که pKa نزدیک به pH است، تعادل ایده آلی بین نمک و اسیدیته وجود دارد که اثربخشی اسید را به حداکثر می رساند و تحریک را کاهش می دهد.
نوشته شده در 1402-11-14 توسط اطلاعات تخصصی 0 100
برچسب: جوش، آکنه

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0