به گفته متخصصان پوست، هندوانه می تواند پوست شما را شاداب و مقاوم کند

به گفته متخصصان پوست، هندوانه می تواند پوست شما را شاداب و مقاوم کند

آبرسان، شیرین و جذاب، هندوانه ستاره ای درخشان در دنیای میوه هاست. با این حال، جذابیت آن به همین جا ختم نمی شود. هندوانه در صنعت زیبایی و به ویژه مراقبت از پوست نیز برجسته است. بسیاری از فرمول‌های موضعی از این میوه شیرین به‌خاطر خواص آبرسانی و تسکین‌دهنده‌اش استفاده می‌کنند (به این فکر کنید: درمان شبانه هندوانه‌ای گلو رسیپ یا روغن کنف هندوانه کوکوکیندز)، و پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌های آینده شاهد محصولات بیشتری با هندوانه باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چرا هندوانه در مراقبت از پوست مفید است، از سه متخصص پوست  درخواست کردیم که اطلاعات ما را تکمیل کنند. برای آشنایی با تمام فواید هندوانه در مراقبت از پوست شما را دعوت به خواندن این مطلب دعوت می کنیم.
---------------------------------------------

--------------------------------------------- 
متخصص های پوست که نوشتن این مطلب به ما کمک کرده اند
وندی لانگ میچل، MD، متخصص پوست فارق التحصیل از ماتولوژی منهتن و استادیار بالینی در دانشکده پزشکی NYU Grossman است.
دکتر ربکا مارکوس، متخصص پوست و بنیانگذار Maei MD است.
میشل هنری، MD، متخصص پوست و موسس جراحی پوست و زیبایی منهتن است.

هندوانه چیست؟ 

هندوانه یا Citrullus lanatus میوه ای بزرگ و شیرین است که عمدتاً از آب تشکیل شده است. به طور خاص، تقریباً 92٪ آب و 7.55٪ کربوهیدرات دارد. این همان چیزی است که این میوه محبوب را بسیار آبرسان و با طراوت می کند. خوردن هندوانه همچنین فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا سرشار از لیکوپن، ویتامین A، ویتامین C و آنتی اکسیدان است. هندوانه به عنوان یک ماده مراقبت از پوست دارای فواید بالقوه است: مرطوب کننده است، ممکن است التهاب را کاهش دهد، و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که امیدوار کننده است. 
نوع ماده: آبرسان
فواید اصلی: هیدراتاسیون را افزایش می دهد، به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند، خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند و التهاب را کاهش می دهد.
چه کسانی باید از آن استفاده کنند: به طور کلی، برای همه انواع پوست بی خطر است. البته اگر به هندوانه حساسیت دارید باید از آن اجتناب کنید.
میزان دفعات استفاده معمولی: یک یا دو بار در روز.
با چه تاثیر بهتری دارد: آبرسان ها و تقویت کننده های سد خوب کار می کند.
با چه نباید مصرف نکنید: هندوانه هیچ علامت متقابل شناخته شده ای ندارد.

فواید هندوانه برای پوست

سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها

دکتر میچل می گوید: هندوانه حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم است که برای پوست مفید هستند. او اشاره می‌کند که هندوانه حاوی ویتامین‌های A و C است که ممکن است به کدر یا آسیب‌دیده پوست کمک کند. هندوانه همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان قوی و محافظ دیگری به نام لیکوپن است. دکتر هنری می افزاید: «این آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد تولید شده توسط اشعه UV و آلاینده های محیطی کمک می کنند. هندوانه با محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو می تواند به جلوگیری از پیری زودرس، حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و ایجاد ظاهری جوان تر کمک کند.

مرطوب کننده:

هندوانه در روزهای گرم تابستان به دلیل محتوای بالای آب آن بسیار با طراوت است. به همین دلیل، محصولات مراقبت از پوست هندوانه می توانند پوست را مرطوب کرده و به مبارزه با خشکی پوست کمک کنند. دکتر هنری می‌گوید: «در صورت استفاده موضعی، می‌تواند به جبران رطوبت پوست، بهبود سطح هیدراتاسیون و کاهش خشکی و زبری کمک کند.» علاوه بر این، دکتر مارکوس توضیح می دهد که روغن هسته هندوانه حاوی اسید لینولئیک و اسید آراشیدیک است که اسیدهای چرب هستند که به حفظ غشای سلولی کمک می کنند.

التهاب و آکنه را کاهش می دهد

محصولات مراقبت از پوست هندوانه غنی از اسیدهای آمینه هستند که آنها را به گزینه ای عالی برای پوست های مستعد آکنه یا ملتهب تبدیل می کند. دکتر میچل می گوید: برای برخی از افراد، آنها حتی به بافت پوست کمک می کنند، پوست را روشن می کنند و حتی درخشندگی خوبی به آن می بخشند. هانری یادداشت می کند. زمانی که هندوانه در مراقبت از پوست استفاده می‌شود، می‌تواند به کاهش قرمزی، تحریک و حساسیت پوست کمک کند و برای افرادی که پوست حساس یا واکنش‌پذیر دارند مفید باشد. دکتر مارکوس توضیح می دهد که اگر در آب و هوای سرد و خشک زندگی می کنید، یک مزیت دیگر نیز وجود دارد، زیرا سیترولین نیز می تواند به محافظت از پوست در این شرایط کمک کند.

عوارض جانبی هندوانه

هندوانه ماده ای است که به طور کلی برای انواع پوست بی خطر و غیر تحریک کننده است. با این حال، اگر به هندوانه حساسیت دارید، بهتر است از محصولات مراقبت از پوست هندوانه خودداری کنید. همچنین در صورت بروز هرگونه تحریک، بهتر است استفاده از محصولات تزریق شده با هندوانه را متوقف کنید. و مانند همیشه، اگر سوزش ادامه داشت، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

چگونه از هندوانه برای مراقب پوست استفاده کنیم؟ 

راه های زیادی وجود دارد که می توانید هندوانه را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید. به طور کلی بهتر است از محصولات فرموله شده ای که حاوی هندوانه به عنوان یک ماده تشکیل دهنده هستند، به جای تلاش برای تولید محصولات خود استفاده کنید. این کمک می کند تا مطمئن شوید که محصول موثر، ماندگار و ایمن برای پوست شما است.
دکتر هنری می‌گوید: «محصولات مراقبت از پوست که حاوی عصاره هندوانه یا روغن دانه هستند، به گونه‌ای فرموله شده‌اند که غلظت‌های پایدار و استانداردی از ترکیبات مفید را ارائه می‌دهند و نتایج ثابت و قابل اعتمادی را تضمین می‌کنند». روغن هسته هندوانه که از دانه‌های میوه استخراج می‌شود، سرشار از اسیدهای چرب ضروری است و می‌تواند در روغن‌های صورت، سرم‌ها یا مرطوب‌کننده‌ها گنجانده شود. این روغن به حفظ رطوبت و محافظت از سد پوستی کمک می‌کند.
استفاده از هندوانه برای مراقبت از پوست
دکتر هنری پیشنهاد می کند به دنبال مرطوب کننده ها، سرم ها، ماسک ها و مه های حاوی عصاره هندوانه (یا Citrullus Vulgaris) یا روغن هسته هندوانه در لیست مواد تشکیل دهنده باشید. دکتر مارکوس می گوید ممکن است بهترین نتایج را با استفاده از سرم حاوی غلظت فعال ترکیبات آنتی اکسیدانی و اسید چرب هندوانه تجربه کنید. او می‌گوید: «غلظت‌های فعال مواد مهم هستند، و حتی اگر یک محصول حاوی یک ماده خاص باشد، اما غلظت آن فعال خاص خیلی کم باشد، تأثیری نخواهید دید.

آیا هندوانه چین و چروک را کاهش می دهد؟

هندوانه با محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو می تواند به جلوگیری از پیری زودرس، حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و ایجاد ظاهری جوان تر کمک کند.

آیا می توانم هر روز هندوانه را به صورتم بزنم؟

به طور کلی، اکثر انواع پوست می توانند کاربردهای موضعی هندوانه را روزانه تحمل کنند. با این حال، شما باید دستورالعمل های مربوط به محصول خاص خود را دنبال کنید.
هم اکنون بعد از دانستن اطلاعات کافی در مورد خواص هندوانه می توانید در هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید و با دقت بیشتر آن را مطالعه کنید. با این حال به شما پیشنهاد می دهیم از محصولات طبیعی استفاده کنید اما کرم آبرسان خوب و یا سرم آبرسان برند های معروف در بازار فراوان هستند که می توانید تهیه کنید.
نوشته شده در 1402-12-01 توسط زیبایی 0 80

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0