چگونه سعی کنید پوست خود را با وازلین "اسلاگینگ" کنید

چگونه سعی کنید پوست خود را با وازلین "اسلاگینگ" کنید

وقتی کسی به مرطوب کردن پوست و یا مرطوب کننده پوست فکر می کند، در طول تاریخ کلمات زیادی به ذهن خطور می کند، اما تا همین اواخر بود که "اسلاگینگ" به یک اصطلاح رایج برای توصیف این مرحله مراقبت از پوست تبدیل شد.چند وقتی است که این اصطلاح در TikTok وایرال شده (و در حال حاضر 1.4 میلیارد بازدید بر روی پلتفرم دارد)، اما در واقع اولین بار در سایت Reddit در سال 2014 مطلبی در این مورد انتشار پیدا کرد که اسلاگینگ روی  ناخن ها،  پاها و یا صورت مطرح شد که در واقع همان معکوس کردن خشکی و یا حبس کردن و به دام انداختن آب بر روی پوست نیز بود. 

پمادهای محبوبی که برای این کار استفاده می شود وازلین و آکوافور هستند که قوام غلیظ آنها الهام بخش اصطلاح "slugging" است. از آنجایی که این تکنیک رطوبت را قفل می کند، در حجیم کردن، نرم کردن و مرطوب کردن پوست بسیار موثر است. به این ترتیب، در بین افرادی که پوست خشک و لکه های خشن و ناهموار دارند، محبوب شده است. حتی کسانی که این علائم را تجربه نمی کنند می توانند از اسلاگینگ کردن پوست خود سود ببرند، اما این امر خالی از هشدار و دقت نیست.

در این مطلب تمامی اطلاعاتی که می بایست در مورد اسلاگینگ داشته باشید با شما در میان خواهیم گذاشت و نشان می دهیم چطور با وازلین از پوست خشک خود را مرطوب نگه دارید.
-----------------------------

----------------------------- 

اسلاگینگ چیست؟ 

"اسلاگینگ" یک تکنیک مراقبت از پوست است که شامل پوشاندن لایه نازکی از پوست با ماده انسدادی مانند وازلین برای بال نگاه داشتن رطوبت پوست و جلوگیری از خشک شدن آن. ایده این است که انسداد - وازلین یا آکوافور - رطوبت را در پوست شما "به دام می اندازد"، بنابراین به ترمیم سد پوستی کمک می کند و پوستی نرم و درخشان را در طول شب به شما ارائه می دهد. این چیزی است که متخصصان پوست مدت‌هاست آن را توصیه می‌کنند، به‌ ویژه برای کسانی که پوست خشکی دارند.

مزایای اسلاگینگ

از از دست دادن آب در پوست جلوگیری می کند

وازلین به عنوان یک انسداد و محافظ پوست عمل می کند و به جلوگیری از 99٪ از دست دادن آب از طریق پوست کمک می کند.

رطوبت را در پوست به دام می‌اندازد

اسلاگینگ کردن نه تنها از خروج آب از پوست جلوگیری می‌کند، بلکه مرطوب‌کننده را نیز برای مرطوب‌کنندگی عمیق‌تر در پوست نگه می‌دارد.

به ترمیم سد پوستی کمک می کند

"پترولاتوم از اتلاف بیشتر آب جلوگیری می کند در حالی که به پوست شما اجازه می دهد سد محافظتی پوست خود را ترمیم کند و پس از برداشتن پترولاتوم آن را بهتر می کند.

-----------------------------  

چگونه اسلاگینگ پوست انجام دهیم

اسلاگینگ ساده است: پس از روتین مراقبت از پوست شبانه خود، به عنوان آخرین مرحله، لایه ای به اندازه نخود از یک ماده انسدادی مبتنی بر وازلین مانند وازلین یا آکوافور را روی مرطوب کننده خود اضافه کنید. معمولاً 1 تا 2 بار در هفته در طول زمستان یا اگر نوع پوست خشکی دارید (یا اگر به طور موقت خشکی یا سوزش دارید) اسلاگینگ کردن توصیه می شود. تنها نکته احتیاطی این است که اگر موادی مانند رتینول یا اسید گلیکولیک بر روی پوست خود استفاده کرده اید از این روش خودداری کنید، زیرا اسلاگینگ کردن مواد تشکیل دهنده را به دام می اندازد و به طور بالقوه پوست را تحریک می کند.

در صبح، باید مطمئن شوید که صورت خود را به طور کامل بشورید و صورت را تمیز کنید تا بقایای پوست از بین برود و مطمئن شوید که مراقبت از پوست صبحگاهی شما می تواند به طور موثر نفوذ کند.

و در حالی که اسلاگینگ می تواند نتایج بسیار خیره کننده ای را یک شبه ایجاد کند، مهم است که در آن زیاده روی نکنید. 1 تا 2 بار در هفته برای اکثر انواع پوست کافی است و اسلاگینگ بیش از حد می تواند سیگنال های اشتباهی را به پوست شما ارسال کند. شما می خواهید از هدر رفتن آب روی پوست خود جلوگیری کنید اما به عنوان سیگنالی عمل می کند که به پوست شما می گوید لیپیدهای بین سلولی بیشتری تولید کند و در نتیجه سد پوستی را ترمیم کند.

نوع پوست خود را در نظر بگیرید

افرادی که دارای نوع پوست خشک هستند از اضافه کردن اسلاگینگ به روتین مراقبت از پوست خود 1-2 بار در هفته بیشترین سود را خواهند برد. اسلاگینگ برای همه انواع پوست ایمن و مفید است، اما شایان ذکر است که پوست های مستعد آکنه ممکن است بهتر است از این روش صرف نظر کنند. در حالی که انسدادهایی مانند وازلین به خودی خود کودوژنیک نیستند، پوست را به دام می اندازند، بنابراین اگر بر روی پوست خود جوش های فعال، باکتری های مولد آکنه یا چربی دارید، اسلاگینگ می تواند آن را بدتر کند.

همانطور که گفته شد، اگر نگران جوش زدن هستید، لازم نیست کل صورت خود را بچرخانید. به عنوان مثال، اگر پوست مختلط دارید و با چربی در امتداد چانه و پیشانی – اما خشکی اطراف چشم و بینی – مواجه هستید، می‌توانید فقط مناطقی را که در آن پوست خشک و پوسته پوسته می‌شوید، بپوشانید.

اسلاگینگ Slugging

نحوه انتخاب محصولات اسلاگینگ درست و ایمن
واقعیت این است که در ایالات متحده، محصولاتی با 30% تا 100% پترولاتوم، داروهای محافظ پوست در نظر گرفته می‌شوند و مشمول مقررات FDA و ثبت در NDClist.com هستند. داروهای OTC و برای دریافت کد NDC منحصر به فرد برای مصرف کنندگان باید در FDA ثبت نام کنند. از آنجایی که پترولاتوم توسط FDA به عنوان یک محافظ پوست اثبات شده، مانند بلغور جو دوسر کلوئیدی شناخته شده است، هر محصولی با بیش از 30 درصد پترولاتوم باید ثبت شود. این کد منحصر به فرد نام تجاری شما و کارخانه تولید کننده آن را شناسایی می کند و یافتن محصولات بررسی شده را آسان می کند. در حالی که برندهای زیر 30 درصد نفت خام را در وب سایت پیدا نمی کنید، شرکت های مادر شاخص خوبی از شیوه های تجاری هستند. چرا؟ کارخانه‌هایی که از شیوه‌های تولید خوب (GMP) پیروی می‌کنند در FDA ثبت نام می‌کنند، زیرا FDA بررسی‌های معمول را با کارخانه‌ها انجام می‌دهد، آنها نمی‌خواهند مجوز خود را از دست بدهند. اساساً آنها نفت خام آلوده را دستفروشی نمی کنند.

راه دیگر برای اطمینان از ایمن بودن وازلین این است که از برند درخواست کنید "USP" خود را - کارخانه آن را دارد و برخی از مارک ها مانند وازلین آن را روی بسته بندی خود نشان می دهند. اگر برندی از پترولاتوم "USP" استفاده می‌کند، الزامات تعیین‌شده توسط داروسازی ایالات متحده را برآورده می‌کند یا از آن فراتر می‌رود، به این معنی که برای مصرف مواد غذایی، دارویی یا دارویی بی‌خطر است. با این حال، ساده ترین راه برای تعیین خلوص نفت خام شما از طریق لیست های NDC و NDClist.com است. برخی از مارک های مورد علاقه من عبارتند از وازلین، سراوی، و آکواپور(که همان شرکتی است که نیوا را در اختیار دارد). اگر نمی خواهید از وازلین استفاده کنید، لامر از روغن معدنی استفاده می کند که یکی دیگر از محصولات فرعی نفتی محبوب است که برای پوست موثر است.

اگر به دنبال محصولی پایدار هستید، واقعیت این است که ما راه درازی در پیش داریم تا صنعت مراقبت از پوست کمتر به سوخت‌های فسیلی وابسته باشد. تا زمانی که مزارع و تاسیسات فرآوری از بنزین برای برداشت نیروگاه ها و کارخانه های تولید برق استفاده می کنند، استفاده از یک محصول جانبی صنعت نفت چیزی نیست که نفت بزرگ را سرپا نگه دارد. کره شی، روغن گل رز و محصولات گیاهی همگی به روغن نیاز دارند تا به قفسه ها برسند. مثل همیشه، این یک ترجیح شخصی است.

بهترین برند های وازلین


آیا اسلاگینگ ایمن است؟

دکتر شکوفه نوروزی ، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در بوستون و رئیس سابق انجمن آمریکایی زیبایی پوست، خاطرنشان می کند که ماده اصلی وازلین، برای استفاده بر روی پوست بی خطر است. علیرغم آنچه ممکن است در اینترنت بخوانید، این ماده آنقدر ایمن است که آکادمی پوست آمریکا آن را برای استفاده در نوزادان کوچک مبتلا به اگزما توصیه می کند. در مورد اینکه آیا باید آن را روی صورت خود قرار دهید، دکتر نوروزی توضیح می دهد که "برخی افراد ممکن است آن را برای ذائقه خود بیش از حد انسدادی بیابند" اما این یک مسئله ایمنی نیست، بلکه این مسئله این است که آیا شما به دنبال این هستید که به نظر برسید که خود را غرق کرده اید یا خیر.

یکی از بزرگترین موانع استفاده از وازلین ارتباط چندانی با اثربخشی و ایمنی واقعی ندارد و بیشتر با ادراک ارتباط دارد. چرا متخصصین پوست به نوزادان توصیه می کنند که پوشش بدی برای "سمی" بودن برای نوزادان داشته باشد؟ زیبایی پاک تا حدودی مقصر است. EWG یا گروه کاری محیطی، نفت خام را به دلیل نگرانی های آلودگی و کمپین برای ایمن در رتبه "1-4" قرار می دهد. لوازم آرایشی پستی دارد که بدون زمینه، شما را به این فکر می‌اندازد که بیشتر پترولاتوم باعث سرطان می‌شود.

کمپین لوازم آرایشی ایمن (TCFSC) ادعا می کند که "پترولاتوم اغلب در ایالات متحده به طور کامل تصفیه نمی شود." همانطور که ما مشخص کردیم، این درست نیست. ایالات متحده از دهه 60 پترولاتوم را تنظیم و آزمایش کرده است و مدتهاست که توسط FDA به عنوان یک محافظ پوست شناخته شده است. در حالی که مطالعات نشان داده است که PAH ها با سرطان سینه مرتبط هستند، نفت خام به عنوان منبع بالقوه ذکر نشده است، در حالی که دود تنباکو و غذاهای دودی و کبابی وجود دارد.

منبع : https://www.byrdie.com/slugging-skincare-trend-5087545
نوشته شده در 1403-01-09 توسط اطلاعات تخصصی 0 118

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0