15 غذایی که با خوردنش کالری می سوزونید

15 غذایی که با خوردنش کالری می سوزونید

چه گیاه خوار باشید ، چه گوشت خوار ، و یا برای شما تفاوتی نداره و هر چیزی برای سیر شدن خود استفاده می کنید  ، می توانید  با مواد غذایی مناسب رژیم خودتون رو مناسب انتخاب کنید.به نظر من چیزی به اسم غذای "چربی سوز" معنی ندارد و درست نیست . اگرچه کارشناسان نظرات متناقضی در مورد اینکه آیا یک نوع ماده غذایی می تواند به تنهایی چربی بسوزد ، وجود دارد ، اما همه موافقند که شما می توانید با ترکیب مواد غذایی بیشتری که متابولیسم را افزایش می دهد ، هضم را افزایش دهید که به شما احساس سیری می دهد ،و در کل نتیجه نهایی رو ببینید. در ادامه 15 ماده غذایی که باعث بالابردن متابولیسم بدن می شود و به چربی سوزی کمک می کند معرفی خواهد شد.

1 از 15 

مواد غذابی غنی از پروبیوتیک

اول از همه بهتره توضیح بدم که پروبیوتیک جیه ؟ یک باکتری مفید در دستگاه گوارش ما که باعث هضم راحتر غدا  و تمیز کردنه روده ها می شود.از نمونه های پروبیوتیکی می توان به ماست و دوغ شیرین شده ، کفیر ، ترشی ، شکلات تلخ ، چای کمبوچا و کیمچی ( یک غدای کره ای مملو از انواع سبزیجات و ادویه های گوناگون ) اشاره کرد که با کمک به معده شما باعث می شود منابع مفید از غذا هایی که خوردید جذب بدن شما شود . 

ویل کول پزشک داروساز معتقد است که : ماست به خصوص ماست یونانی حاوی پروتئین می باشد که برای هضم شدن به کالری بیشتری برای تبدیل به هیدروکربنات دارد . از انجایی که هضم پروتئین پیچیده تر است ، بدن شما مدت طولانی تری احساس سیری می کند. او همچنین کلم آب پز رنده شده با سرکه را پیشنهاد می دهد که میکروبیوم بالایی دارد ، چندی است که محققان به اهمیت میکروبیوم روده و نقشی که در سلامت کلی شما از جمله میزان متابولیسم و افزایش وزن شما دارند پی برده و در حال تحقیقات بیشتر می باشند.

نکته : برای جایگزینی دسر سالم  ، میوه های مورد علاقه خود را با ماست یونانی ترکیب کنید و میل کنید.


2 از 15 

ماهی سالمون دریای آزاد 

شاید کمی عجیب باشه ، ماهی سرشار چربی ها مفیدی است که می تواند به شما در از بین بردن چربی های مضر کمک کند. کیت مارتینو دکتر و مشاوره تغدیه معتقد است که ماهی سالمون وحشی دارای پروتئین خوبی است زیرا که حاوی اسید های چرب امگا 3 است که با التهاب مقابله می کند. این چربی همچنین به شما کمک می کند مدت بیشتری سیر بمانید در حالیکه خوردن روزانه پروتئین کافی به پشتیبانی کافی از توده های عضلانی بدون چربی کمک می کند و همچنین در هنگام استراحت متابولیسم بدن رو افزایش داده و باعث چربی سوزی بیشتر می شود.

نکته : برای اینکه ماهی سالمون خشک نشود روی ورقه های لیمو  گریل کنید.


3 از 15

آواکادو 

باورش کمی سخته اما آواکادو چرب است و که همانند ماهی سالمون باعث از بین بردن چربی های بد داخل بدن می شود. ایمی شاپیرو متخصص تغذیه می گوید : آواکادو مملو از فیبر و چربی هایی مفید است که در عروق قلبی بسیار موثر نیز هست و باعث می شود شما رو سیر نگه دارد و همچنین پتاسیوم موجود در آواکادو از احتباس آب و نفخ شکم جلوگیری می کند.

از طرف دیگر کارولین دین پزشک و طبیعت شناس خواص چربی سوزی آواکادو رو به منیزیم نسبت می دهد. " منیزیم برای کاهش وزن سالم بسیار مهم است زیرا صد ها آنزیم را کنترل می کند . که هضم ، جذب و استفاده از پروتئین ها ، چربی ها و کربوهیدرات ها را کنترل می کند.او می گوید : منیزیم همچنین باعث ایجاد انسولین برای باز کردن غشای سلول برای گلوکز لازم است. به طوری که قند خودن رو متعادل نگه می دارد که برای کاهش وزن حیاتی است . گلوکز اضافی به صورت چربی ذخیره می شود. 

نکته : ناتالی ژیلت پیشنهاد می دهد که برای داشت شکمی صاف به جای استفاده از نان تست و مربا برای صبحانه از نان آواکادو استفاده کنید .  


4 از 15 

تخم مرغ

تخم مرغ [مخلوط] کاملی از پروتئین و چربی را فراهم می کند ، سیری طولانی مدت را ایجاد می کند ، در حالی که هوس و افت سطح قند خون را کاهش می دهد ، که اغلب منجر به میان وعده غذاهای شیرین می شود." این نظر جسیکا کاکس و متخصص تغذیه است.در سوی دیگر ترودی استون که نیز متخصص تغذیه است بر این باور است که تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتیئن است که سوخت و ساز بدن شما را بالا می برد و باعث چربی سوزی می شود.ثابت شده که رژیم های غذایی با پروتئین بالا متابولیسم بدن رو تقویت می کند زیرا اثر که پروتئین بالا باعث بالارفتن دمای بدن می شود مقدار کالری که بدن شما می سوزاند تا مواد غذایی رو متابولیزه کند.

نکته : بر خلاف بعضی از رژیم های غذایی که شما رو از خردن زرده تخم مرغ منع می کند باید شما رو تشویق به خوردن زرده تخم مرغ کنیم زیرا که زرده تخم مرغ غنی از کولین است ماده مغدی مفید برای کمک به امولسیون و هضم چربی ها . کلوین همچنین به سم زدایی کبد کمک می کند و کسایی که کبد چرب و یا تنبل دارند و اغلب با اضافه وزن مواجه هستند مفید است. 


5 از 15 

آجیل 

منیزیم بالا رو در آجیل ها به خصوص بادام ، دانه های خام ، کدو تبل می تواند یافت که حاوی جربی های سالم است که می تواند بر روی چربی های دور شکم تاثیر مثبت داشته باشد. به نقل از جسیکا روزن بنیانگذار نسل خام : آجیل ها منبع بزرگی برای مبارزه با التهاب  ، اسید های چرب ضروری  از جمله امگا 3 و چربی های اشباع نشده هستند. این چربی های سالم با تولید آنتی اکسیدان به ترمیم التهاب ها ایجاد کرده اند کمک می کند . او همچنین اضافه می کند که دانه های کتان سرشار از فیبر و غنی از موسیلاژ ( ماده ای لغزنده و لثه ای مانند) که در تماس با آب منبسط می شود و شما رو سیر نگه می دارد.

نکته : جیسون پریست بنیانگذار Dad bod Health و مشاور تغذیه پیشنهاد می دهد بادام به عنوان یک میان وعده عالی مصرف کنیم و همچنین قبل از تمرین ورزشی مصرف بادام باعث اسید آمینو بیشتری در بدن تولید شود که به بالابردن سوخت و ساز و همچنین از بین بردن چربی ها و کربوهیدرات ها کمک می کند. 


6 از 15 

مرکبات 

پرتقال معروف به ویتامین C که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. آیا شما فواید متابولیکی و میان وعده کم کالری اون رو می دونستید ؟ روزن می گوید : مرکبات بدن را قلیایی می کند که باعث کاهش چربی و تقویت سلامت کلی بدن می شود . فیبر محلول در پرتقال به سالم ماندن باکتری های داخل روده ، کاهش اشتها و از بین بردن چربی کمک می کند . جوش آکس متخصص بیماری های بالینی می گوید : گریپ فروت تاثیر فوق العاده ای مثبتی در متابولیسم بدن شما دارد و دارای مواد شیمیایی گیاهی فراوانی دارد که به چربی سوزی موثر کمک می کند.

نکته : خوردن یک برش گریپ فرود در صبحانه و یا خوردن آب آن باعث کم شدن اشتها می شود و یا با مقداری از روغن گریپ فروت رو به روی نبض دست خود بزنید تا جلوی هوس غذا و میان وعده را بگیرد


7 از 15 

سبزیجات با برگ های تیره 

"سبزیجات برگ تیره ، مانند کلم پیچ ، سبزیجات یخی ، خردک و اسفناج ، سرشار از مواد مغذی ضد استرس منیزیم هستند - استرس ارتباط مستقیمی با مدیریت وزن دارد . فیبر و مواد مغذی داخل این سبزیجات علاوه بر سلامتی بر روی  اشتها و  از بین بردن چربی اضافه کمک می کنند ." نقل قول از راشل فیسکه ، یک مشاور تغذیه جامعه .او همچنین اضافه می کند ، "با داشتن مقدار زیادی آهن در این برگها برای انتقال اکسیژن به بدن ، شما در تمرینات ورزشی کارآیی بیشتری خواهید داشت و همچنین باعث عضله سازی خواهند شد. هرچه عضله بیشتری داشته باشید ، در زمان استراحت چربی بیشتری می سوزانید. "

نکته : از سبزیجات در اسموتی ها و یا خورشت و املت استفاده کنید تا معده شما راحت تر آن را هضم کند. 


8 از 15 

فلفل 

ثابت شده فلفل سرشار از کپسایسین است که به آب شدن چربی شکم کمک می کند و توانایی بدن در تبدیل غذا به سوخت را زیاد می کند. مصرف روزانه کپسایسین باعث کاهش سرعت چربی شکم می شود. پزشک و متخصص طب داخلی جان لا پوما معتقد است : "کپسایسین به عنوان دارویی برای درد های حاد آزمایش شده زیرا میزان متابولیسم و ​​دمای داخلی  بدن شما را افزایش می دهد."

نکته: "ملیسا ریفکین" ، متخصص رژیم غذایی  توصیه می کند: "سالسا ، فلفل تفت داده شده یا فلفل قرمز را با پنیر دلمه ای خود مخلوط کنید تا میزان چربی سوزی را افزایش دهد.".


9 از 15 

قهوه 

رسنیک تأکید می کند: "زمانی  تصور می شد قهوه  ناسالم است ، اما در سال های اخیر ثابت شده که قهوه کارها  زیادی انجام می دهد ،برای مثال با  افزایش متابولیسم بدن باعث کاهش علائم آلزایمر می شود." سابرینا روسو ، متخصص تغذیه و وبلاگ نویس ثبت شده در زمینه My Three Seasons موافق است که  "کافئین موجود در قهوه می تواند سوخت و ساز بدن شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد ، در حالی که آنتی اکسیدان های موجود در قهوه خطر ابتلا به سرطان رحم و کبد را  نیز کاهش می دهد." کارشناسان همچنین توافق دارند که یک فنجان قهوه سوزاندن کالری و چربی را افزایش می دهد.

نکته : مقداری شکر و خامه با قهوه مشکلی برای شما به وجود نمی آورد یا می توانید از وانیل به جای شیر استفاده کنید.


10 از 15 

چای سبز 

مایک کلنسی ، مدرس تغذیه در مورد سبک زندگی ، اصرار دارد: "چای سبز یکی از تنها نوشیدنی های طبیعی چربی سوز است که به راحتی در دسترس مصرف کننده است." چای سبز دارای  آنتی اکسیدانی قوی است که مقدار بالای EGCG  آنزیم هایی را تحریک می کند که سلول های چربی را برای آزاد سازی چربی ذخیره شده خود و سوزاندن آن و تولید انرژی افزایش می دهد. "

چای سبز همچنین توانایی های چربی سوزی کبد و ترموژنز را که فرآیند تولید گرما در بدن است ، افزایش می دهد. بعضی های معتقد هستند که ماده مخفی به نام ماتچا در چایی سبز های واقعی است. روزن می گوید: "این ماده قلیایی است ، با پوست شفاف که به کاهش سریع وزن کمک می کند. چای سبز ماتچا 137 برابر آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سبز معمولی دارد."

11 از 15 

روغن نارگیل 

روغن نارگیل در حال حاضر یک عنصر اصلی در مجموعه ابزارهای  آرایشی و بهداشتی و زیبایی است ، اما متخصصان متوجه شدند که می تواند باعث افزایش متابولیسم و ​​کاهش اشتها در هنگام مصرف شود . دکتر آکس اطمینان می دهد: "این می تواند به کاهش وزن و چربی بدن کمک کند در حالی که کار تیروئید را روان می کند." بنیانگذار چای تغذیه Shana Minei Spence، MS، RDN، CDN ، ادامه می دهد: "نارگیل روغنی است که در گروه تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​(MCT) قرار می گیرد. MCT ها می توانند بدون استفاده از انرژی با سرعت بیشتری جذب بدن ما شوند و در بدن ما ذخیره نمی شوند. "

نکته : آکس می گوید:" جایگزینی روغن های گیاهی با روغن نارگیل در غذای شما یک روش ساده  برای سوزاندن چربی با رژیم غذایی مناسب است. "


12 از 15 

سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از عناصر آرایشی و زیبایی است که همچنین به شما در کاهش ولع مصرف و زیاده روی در خوردن کمک کند. به گفته متخصصان : "مصرف سرکه سیب قبل از غذا نیز می تواند به شما کمک کند تا با غذای کمتری سیر شوید. علاوه بر این ،به عنوان یک روش طبیعی برای سم زدایی از بدن شما و متعادل نگه داشتن pH معده شما عمل می کند. " جاناتان کلینتورن ، مدیر ارتباطات تغذیه SimplyProtein (که دکترای تغذیه دارد) تصدیق می کند ، "وقتی سرکه قبل از غذا مصرف شود ، اسیدهای آن می توانند هضم کربوهیدرات ها را کند کنند. این به شما کمک می کند تا قند خون شما از جهش  و بالارفتن جلوگیری کند ، و مشهور است که افزایش قند خون باعث سوزاندن چربی می شود. تحقیقات دیگر نشان می دهد که مصرف سرکه می تواند باعث افزایش جذب کلسیم در دستگاه گوارش شود و باعث بهبود شاخص های سلامت قلب و عروق شود. "

نکته: بانتر پیشنهاد می کند برای نوشیدن یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب به یک لیوان آب اضافه کنید. در همین حال ، متخصص روانشناسی و تغذیه  الیز مویزس پیشنهاد می کند ، "آن را مستقیم بنوشید ، با یک لیوان چای  لیمو و عسل خام و سرکه سیب  درست کنید ،یا  برای یک سس سالاد اساسی آن را با روغن زیتون مخلوط کنید یا از آن برای ترشی سبزیجات استفاده کنید!"


13 از 15 

میوه های خانواده توت و تمشک

یکی دیگر از یافته های بازار کشاورزان توت های مخلوط است. به گفته استاسی کاسیانچوک ، مربی و متخصص رژیم غذایی ، محتوای بالای فیبر می تواند باعث سیری و کالری کمتری شود ، که به نوبه خود می تواند از کاهش چربی و وزن بدن نیز پشتیبانی کند. فیبر همچنین برای مدیریت قند خون ، سلامت قلب و عملکرد مطلوب روده مهم است. این غذاها همچنین دارای مواد مغذی ضد التهابی هستند که می توانند از پوست سالم و بهبودی از ورزش حمایت کنند. " پریست اضافه می کند ، "توت سرشار از پلی فنول است ، که می تواند به شما در چربی سوزی کمک کند و حتی در بعضی موارد ، از تشکیل آن جلوگیری کند. از خانواده توت های می توان به بلوبری ، شاتوت ، تمشک و زغال اخته اشاره نمود.

نکته : مقداری بلوبری به اسموتی که برای صبحانه استفاده می کنید اضافه کنید.


14 از 15 

آب قلم و آبگوشت استخوان

در مورد رژیم آبگوشت استخوان چیزی می دانید؟ آکس می گوید: "به دلیل فراوانی اسیدهای آمینه موجود در آن ، آبگوشت استخوان از تجزیه عضلات جلوگیری می کند ، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به سم زدایی بدن کمک می کند." به طور خاص ، "نشان داده شده است که اسید آمینه L-glutamine سلامت روده را بهبود می بخشد و به طور بالقوه به کاهش وزن کمک می کند".

نکته : گریس توصیه می کند آبگوشت استخوان را به تنهایی به عنوان یک نوشیدنی گرم بخورید یا از آن به عنوان پایه سوپ استفاده کنید.


15 از 15

حبوبات 

مارتینو به ما می گوید ، "لوبیا یک منبع کربوهیدرات سالم است که به بدن شما کمک می کند تا چربی بیشتری بسوزاند. حبوبات حاوی پروتئین ، فیبر و کربوهیدرات های پیچیده هستند که تجزیه آنها طولانی تر می شود. آنها قند خون شما را افزایش نخواهند داد و بدون هیچ گونه تصادفی انرژی پایدار را به شما می دهند. " به گفته کاسیانچوک ، "پروتئین موجود در لوبیا از تشکیل عضله پشتیبانی می کند و داشتن توده عضلانی بیشتر باعث سوختن کالری می شود - حتی در حالت استراحت."

حبوبات شامل لوبیا ، نخود فرنگی و عدس است. کاسیانچوک ادامه می دهد: "حبوبات سوخت فراوانی برای میکروبیوم های ما (دنیای متنوع میکروب هایی که در سیستم دستگاه گوارش قرار دارند) تأمین می کنند." به طور مشابه ، ربکا استیب متخصص تغذیه تکرار می کند ، "[آنها] بسیار مغذی و از همه مهمتر سرشار از فیبر هستند. غذاهای غنی از فیبر با اشغال فضای بیشتری در معده ما در کاهش سرعت هضم غذا نقش اساسی دارند. "

نوشته شده در 1399-12-11 زیبایی, اطلاعات تخصصی 0 1059

مقالات مرتبط

ضرورت رعایت بهداشت در سفر

بهتری است که نکات لازم جهت رعایت بهداشت فردی در طول سفر را بدانیم تا از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری کنیم و سفر...

میوه و سبزیجات مناسب برای پوست

این خیلی موضوع ساده ایه هست که بدونیم چه میوه یا سبزی ای چه تاثیری روی پوستمون داره تا با کمترین هزینه بیشترین...

خرید اینترنتی کرم ضد آفتاب

شاید برای خیلی ها سوال پیش بیاد که چگونه میشه همزمان از ضدآفتاب و لوازم آرایشی استفاده کرد و راهکارهای آن چیست.

طریقه درست کردن معجون برای بالا بردن کلاژن

رویکردی جدید برای استفاده از محصولات طبیعی بجای محصولات کارخانه ای و مصنوعی

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0