چطور جوش های صورت را خالی کنیم که به پوست خود آسیب نزنیم؟

چطور جوش های صورت را خالی کنیم که به پوست خود آسیب نزنیم؟

اگر در حال خواندن این مطلب هستید حتما از جوش های پوست صورت خود ناراحت هستید و می دانید جوش چیست، وقتی که سلول مرده پوست ایجاد شود غدد چربی به شدت فعال می شوند که با تولید سبوم بتوانند سلول های جدید تولید کنند و باعث ایجاد جوش های می شوند. علاوه بر این، نوسانات هورمونی در دوران بلوغ این روند را تشدید می کند. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد راه هایی را به شما نشان بدهیم که بتوانید دلیل ایجاد جوش صورت را متوجه شوید و بتوانید با روش مناسب با آن مقابله کنید. 
-------------------------------------------------------

------------------------------------------------------- 

دلایل ایجاد جوش صورت چیست؟

قبل از اینکه بدانید چطور جوش ها رو از بین ببرید باید بدانید دلیل جوش زدن چیست زیرا این امر به شما کمک می کند تا بهترین روش رو برای درمان آن استفاده کنید و بتوانید نتیجه موثر تری در درمان آن داشته باشید. اما در نظر داشته باشید که ما همیشه موارد کلی و بارز رو اعلام می کنیم و در مورد های خاص بهتر است با دکتر و متخصص پوست مشورت  کنید زیرا در موارد خاص شاید این راهکار های موثر نباشد و یا حتی به پوست شما بیشتر آسیب بزند. زیرا پوست های مختلف راهکار های مختلفی دارند و آگاهی از نوع پوست خود به شما نیز کمک خواهد کرد. 

1. هورمن ها 

هورمون ها نقش مهمی در ایجاد جوش دارند و شایع ترین عامل هورمونی درگیر، هورمون آندروژن است. آندروژن ها مانند تستوسترون در دوران بلوغ در مردان و زنان افزایش می یابد. این هورمون ها غدد چربی (چربی) پوست را تحریک می کنند که منجر به افزایش تولید سبوم می شود. سبوم یک ماده روغنی است که به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند.
آندروژن ها غدد چربی را تحریک می کنند تا سبوم بیشتری تولید کنند. هنگامی که سبوم بیش از حد وجود داشته باشد، می تواند با سلول های مرده پوست مخلوط شود و فولیکول های مو را مسدود کند و محیطی مناسب برای رشد باکتری های مولد آکنه ایجاد کند.
التهاب نقش مهمی در ایجاد جوش دارد. هنگامی که فولیکول ها به دلیل وجود باکتری ها و عوامل دیگر ملتهب می شوند، می تواند منجر به جوش های قرمز، متورم و دردناک شود
فولیکول های مسدود شده محیطی مساعد برای رشد پروپیونی باکتریوم آکنه (P. acnes) ایجاد می کند، نوعی باکتری که به طور معمول روی پوست قرار دارد. افزایش جمعیت باکتریایی می تواند منجر به التهاب و ایجاد جوش های التهابی مانند پاپول، پوسچول و گره شود.

2. رژیم غذایی

رژیم غذایی می تواند بر ایجاد جوش در برخی افراد تأثیر بگذارد، اگرچه رابطه بین رژیم غذایی و آکنه پیچیده است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در حالی که ارتباط به طور کامل درک نشده است، برخی از عوامل رژیم غذایی ممکن است در بروز جوش در برخی افراد نقش داشته باشند. 
غذاهای با شاخص گلیسمی بالا (GI) می توانند منجر به افزایش سطح قند خون شوند. غذاهای با GI بالا شامل میان وعده های شیرین، کربوهیدرات های تصفیه شده (نان سفید، ماکارونی) و نوشیدنی های قندی هستند. افزایش سطح قند خون ممکن است باعث ترشح انسولین شود که به نوبه خود می تواند تولید سبوم را افزایش داده و به ایجاد آکنه کمک کند.
برخی از مطالعات نشان می دهد که ارتباط احتمالی بین مصرف محصولات لبنی و افزایش خطر آکنه وجود دارد. مکانیسم های دقیق آن به طور کامل شناخته نشده است، اما این فرضیه وجود دارد که هورمون ها و فاکتورهای رشد موجود در شیر ممکن است بر سلامت پوست تأثیر بگذارند. علاوه بر این، پروتئین های موجود در شیر، مانند آب پنیر و کازئین، ممکن است در ایجاد آکنه در برخی افراد نقش داشته باشند.
رژیم های غذایی سرشار از چربی های اشباع شده و ترانس ممکن است به التهاب کمک کنند که می تواند آکنه را تشدید کند. غذاهای چرب، به ویژه آنهایی که نسبت اسیدهای چرب امگا 6 به امگا 3 بالایی دارند، ممکن است باعث التهاب در بدن شوند.
رابطه بین مصرف شکلات و آکنه مورد بحث است، اما برخی مطالعات نشان می دهد که برخی از ترکیبات موجود در شکلات ممکن است بر ایجاد آکنه تأثیر بگذارد. با این حال، برای ایجاد یک ارتباط واضح به تحقیقات بیشتری نیاز است.
مصرف زیاد ید موجود در غذاهای دریایی و نمک یددار در برخی افراد با آکنه مرتبط است. ید بیش از حد ممکن است فولیکول های مو را تحریک کرده و به ایجاد جوش کمک کند.

3. مسدود شدن منافذ پوستی

منافذ مسدود شده یک عامل کلیدی در ایجاد جوش هستند. پوست حاوی فولیکول های ریز مو است و هر فولیکول دارای یک غده چربی است که ماده روغنی به نام سبوم تولید می کند. سبوم به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. هنگامی که منافذ مسدود می شوند، محیطی مناسب برای ایجاد جوش ایجاد می شود
برخی از لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست ممکن است حاوی موادی باشند که ممکن است منافذ را مسدود کنند. انتخاب محصولات غیر کومدون زا، به ویژه برای افراد مستعد آکنه ضروری است
قرار گرفتن در معرض آلاینده ها، کثیفی ها و برخی عوامل محیطی می تواند منجر به مسدود شدن منافذ شود. آلودگی هوا در ایران هم به مسدود شدن منافذ پوستی کمک می کند. 
برخی از افراد ممکن است مستعد ژنتیکی برای تولید سبوم ضخیم تر یا احتمال بیشتری برای ایجاد منافذ مسدود شوند.

4. شوره سر

شوره سر ممکن است مستقیماً باعث ایجاد جوش نشود، اما بین شوره سر و انواع خاصی از بیماری های پوستی آکنه مانند، به ویژه در صورت و قسمت بالایی بدن، ارتباط وجود دارد. این ارتباط اغلب به عنوان "فولیکولیت پیتروسپوروم" یا "آکنه قارچی" نامیده می شود.
شوره سر اغلب به دلیل رشد بیش از حد مخمری به نام مالاسزیا در پوست سر ایجاد می شود. این مخمر بخشی طبیعی از میکروبیوتای پوست است، اما زمانی که تکثیر می‌شود، می‌تواند منجر به شوره سر شود. مخمر مالاسزیا را می توان از پوست سر به نواحی دیگر بدن، به ویژه صورت، گردن و بالای سینه منتقل کرد. این انتقال می تواند از طریق فعالیت هایی مانند لمس مو و سپس لمس صورت رخ دهد.
این حالت شبیه آکنه است اما توسط مخمر ایجاد می شود نه باکتری. این می تواند منجر به برآمدگی های کوچک و قرمز شود که ممکن است با ضایعات آکنه سنتی اشتباه گرفته شود.
------------------------------------------------------- 

دلیل ایجاد جوش سر سیاه: 

جوش های سرسیاه که به عنوان کومدون های باز نیز شناخته می شوند، نوعی ضایعه آکنه غیرالتهابی هستند. زمانی که فولیکول های مو با ترکیبی از سبوم (روغن) اضافی و سلول های مرده پوست مسدود می شوند، تشکیل می شوند. بر خلاف جوش های سرسفید که کومدون های بسته هستند، جوش های سرسیاه دارای منافذ باز در سطح پوست هستند.

دلیل ایجاد جوش سر سفید و چرکی:

جوش های سرسفید که به عنوان کومدون های بسته نیز شناخته می شوند، نوعی ضایعه آکنه غیر التهابی هستند. هنگامی که فولیکول های مو با مخلوطی از سبوم (روغن) و سلول های مرده پوست مسدود می شوند، تشکیل می شوند. بر خلاف جوش های سرسیاه که دارای منافذ باز در سطح پوست هستند، جوش های سرسفید دارای منافذ بسته هستند و محتویات زیر پوست را به دام می اندازند.
------------------------------------------------------- 

چگونه جوش ها را به طور طبیعی در خانه از بین ببریم

اول از همه لازم است بدانید که فشار دادن جوش و تخلیه آن با انگشتان دست و ناخن کار درستی نیست به چند دلیل، یک اینکه با این کار چرک و چربی هر چقدر هم فشار شما محکم باشد کامل خارج نمی شود و مقداری از آن در داخل منافذ پوست شما می ماند و این امر باعث می شود که به جمع شدن و باکتری ها و آسیب بیشتر به پوست کمک کنید. از سوی دیگر فشار دادن جوش ها باعث می شود شما پوست را ملتهب تر کنید که خود دلیلی برای به وجود آمدن جوش های بیشتر است و حتی سلول های دیگری از پوست صورت را از بین ببرید. 
حتی المکان از فشردن پوست خودداری کنید، یک راهکار ساده و ارزان این است که با خرید یک صابون مناسب مخصوص پوست خود هر روز صبح صورت خود را با لیف نرم و صابون مناسب بشورید تا چربی ها و باکتری ها از صورت شما پاک شوند، همانطور که گفتیم آلودگی هوا می تواند باعث ایجاد بسته شدن منافذ شود پس بعد از برگشت به خانه در بعد از ظهر همین کار رو مجدد تکرار کنید. زدن روزانه لیف باعث می شود که یک لایه برداری ساده از پوست صورت داشته باشید و در هر بار لیف زدن جوش های سر سیاه و سر سفید به آرامی بدون آنکه به پوست صدمه بزنید تخلیه شوند. 
اما محصولات مراقبتی پوست هم وجود دارند که برای از بین بردن جوش های صورت می توانند به شما کمک کنند که در ادامه چند نمونه از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. 
------------------------------------------------------- 

تونیک آنتی آکنه وینوپور کدلی - Anti-Acne Clarifying Tonic

تونیک وینوپور Vinopure Tonic منافذ را سفت می کند، عیوب پوست را کاهش می دهد و برق پوست را کاهش می دهد. پوست تمیز می شود، ظاهری مات پیدا می کند .
نوع پوست: پوست مستعد آکنه
مناسب برای : آکنه، منافذ بزرگ، دانه های سرسیاه، پوست چرب
ترکیبات اصلی: اسید سالیسیلیک طبیعی، آب انگور ارگانیک، 6 اسانس تصفیه کننده
بافت:تونیک
استفاده: صبح و عصر، هر روز فرمول: غیر کومدون زا و غیر حساس به نور حساس به نور نیست
مشاهده این محصول
------------------------------------------------------- 

فوم شستشو صورت کلارنس - New Skin Cleansing Foam

یک کوکتل از عصاره های گیاهی برای پاکسازی موثر پوست! این فوم پاک کننده غنی از گیاه، پوست شما را تمیز می کند و در عین حال به آرامی آن را لایه برداری می کند. فوم پاک کننده پوست جدید مناسب برای انواع پوست. به لطف اسیدهای پالپ تمرهندی موجود در آن، پوست را به آرامی تمیز می کند و پوست را روشن تر و درخشان تر می کند. فوم جدید پاک کننده پوست علاوه بر پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست از آلودگی ها، به محافظت از میکروبیوتای پوست در حین پاکسازی کمک می کند! چگونه؟ 'یا چی؟ با عدم برهم زدن تعادل باکتریایی روی پوست در حین شستشو.
فوم شستشوی پوست صورت کلارنس
ک کوکتل گیاهی واقعی که از پوست مراقبت می کند و روز به روز آن را زیبا می کند: - کمپلکس نرمی، ترکیبی از دو ماده فعال تسکین دهنده رشد یافته در کلارینز (مخمر سنت جان و بادرنجبویه ارگانیک)، به تسکین، آرامش و لطافت پوست با هر پاک کردن آرایش کمک می کند. - عصاره صابون ارگانیک، گیاهی با قدرت خود کف کنندگی، دارای خاصیت پاک کنندگی و امولسیون کنندگی، ایده آل برای پاکسازی ملایم پوست. - عصاره مورینگا به از بین بردن ذرات آلودگی کمک می کند - کمپلکس ضد آلودگی: اسکوالن گیاهی به تقویت لایه هیدرولیپیدی کمک می کند - عصاره اسیدی پالپ تمرهندی به از بین بردن سلول های مرده کمک می کند
صبح و/یا عصر استفاده شود. پوست را مرطوب کنید، سپس مقدار کمی از محصول را در دستان خود (از قبل مرطوب شده) قرار دهید، گرم و کف کنید. فوم را روی پوست و گردن خود بمالید. صورت و گردن خود را با حرکات سبک و دایره ای ماساژ دهید.
مشاهده این محصول
------------------------------------------------------- 

ژل شستشو سالیسیلیک اسید پیورست سولوشن - Cleanser Facial Cleansing Gel Containing Salicylic Acid

با از بین بردن کثیفی و بقایای آرایش، پوست را تسکین می دهد، با ترمیم بافت زبر پوست، از پوست در حفظ سد طبیعی خود حمایت می کند، با متعادل کردن نسبت سبوم در پوست، ظاهر چرب را کاهش می دهد.
  • پوست های چرب و مختلط 
  • نیاز به پاکسازی و بازسازی
  • پوست های مستعد جوش و آکنه 
  • مشکلات منافذ و نقاط تاریک
قبل از استفاده از محصول پوست خود را با آب خالص بشویید سپس مقدار کافی از محصول را با حرکات دورانی روی پوست خود بمالید. در نهایت پوست خود را با آب بشویید. توصیه می شود از آن در روتین شب و صبح استفاده شود.




نوشته شده در 1402-11-23 توسط اطلاعات تخصصی 0 81

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0