شامپو مناسب برای مو شما کدام است؟

شامپو مناسب برای مو شما کدام است؟

انتخاب شامپوی مناسب برای نوع موی شما می تواند یک تلاش گیج کننده باشد. آبرسان، تقویت‌کننده، صاف‌کننده، بی‌خطر برای رنگ، ضخیم‌کننده – چگونه می‌توانید رنگ روی بطری را با موهای روی سرتان مطابقت دهید؟ با این حال، مسئله این است که انتخاب شامپویی که با نوع موی شما مطابقت دارد می تواند تفاوت را ایجاد کند و تعادل مناسبی از رطوبت، درخشندگی، جهش و محصولات مراقبت از مو ایجاد کند.

ما در این مقاله سعی خواهیم کرد که با استفاده از راهنمایی دکتر متخصص پوست و مو بهترین شامپو ها مناسب موی شما رو معرفی کنیم.

------------------------------


------------------------------ 

نوع پوست سر خود را تشخیص دهید

در حالی که ممکن است شامپو را به عنوان یک عامل پاک کننده مو در نظر بگیرید، به همان اندازه مهم است که هنگام انتخاب شامپو به پوست سر خود نیز توجه کنید. شامپوها همه قابلیت‌های پاک‌کنندگی متفاوتی دارند؛ بنابراین، مهم است که قبل از انتخاب نوع پوست سر خود را بشناسید.

در اینجا نحوه تشخیص نوع پوست سر شما آمده است. پوستی که پس از شستشو احساس سفت شدن می‌کند (یا فقط به تنهایی) یا پوست سر که خارش دارد (با یا بدون پوسته)، نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند ممکن است پوست سرتان خشک باشد. از طرف دیگر، پوست سر چرب ممکن است براق‌تر باشد و افرادی که پوست سر چرب و شوره دارند ممکن است پوسته‌هایی داشته باشند که به‌نظر می‌رسند به هم چسبیده‌اند. در نهایت، یک پوست سر ترکیبی وجود دارد که به پوست سر اشاره دارد که نه خشک است و نه چرب. اگر دو تا سه روز بعد از شامپو زدن در مقابل روز بعد از آن چرب شود، متوجه خواهید شد که آیا پوست سرتان ترکیبی است یا خیر. اگر شما همه نشانه ها رو دارید خوش شانس هستید.

به این موضوع فکر کنید: شامپو برای پوست سر و ریشه شما است، در حالی که نرم کننده برای انتهای موهای شما. اگر پوست سرتان چرب است و انتهایتان خشک است (ترکیب رایج)، باید شامپویی را انتخاب کنید که برای پوست سر چرب مناسب‌تر است و مرطوب‌کننده آن را به نرم‌کننده‌تان بسپارید، که باید فقط روی انتهای خشک‌شده‌تان اعمال شود.

------------------------------  

نکته: غدد چربی در پوست سر، ساقه موی واقعی را با روغن شستشو می دهند، بنابراین اگر موهای چرب دارید، به احتمال زیاد صاحب پوست سر چرب هستید.

------------------------------  

پوست سر چرب:

از شامپوهای مرطوب کننده بیش از حد خودداری کنید

اگر پوست سرتان چرب است، احتمالاً ده ها شامپو را با شانس کم مصرف کرده اید. شما همه چیز را امتحان کرده اید، از شستشوی روزانه (حتی دو بار در روز) تا چند روز فاصله بین شامپوها برای کنترل چربی اضافی و تولید سبوم. در انتخاب شامپو برای پوست سر چرب به چه نکاتی توجه کنید و از چه مواردی اجتناب کنید:

  • از شامپوهایی که آبرسان، مرطوب کننده، صاف کننده یا برای موهای مجعد هستند خودداری کنید. اینها رطوبت زیادی را به پوست سر چرب شما اضافه می کنند. از نظر طراحی، شامپو بیشتر از هر قسمت دیگری از موهایتان، ریشه‌های شما را تمیز می‌کند، بنابراین اگر به عنوان مثال مستعد ریشه‌های چرب هستید، ممکن است به شامپوی مرطوب‌کننده و پاک‌کننده عمیق‌تر نیاز داشته باشید.
  • به دنبال شامپوهایی باشید که حجم دهنده، تقویت کننده یا متعادل کننده هستند. این محصولات مرطوب کننده نیستند و در از بین بردن چربی اضافی موثرتر هستند.
  • یک شامپو شفاف کننده می تواند کمک بزرگی برای شرایط پوست سر فوق العاده چرب باشد، اما مراقب باشید که از محصول بیش از حد استفاده نکنید و پوست سر خود را خشک نکنید.
  • شامپوی دوتایی را امتحان کنید. مشابه تمیز کردن دوبار صورت، یک شامپوی مضاعف شامل شستن موها با دو شامپو جداگانه برای هدف قرار دادن نیازهای مختلف است. از یک فرمول برای درمان پوست سر چرب خود استفاده کنید و سپس از فرمول دیگری برای شستشوی زیر ریشه خود استفاده کنید.
  • زمان بیشتری را صرف کار کردن شامپو روی پوست سر خود کنید تا چربی آن از بین برود و پوست سر خود را خیلی خوب بشویید.
  • پس از شامپو کردن، از اعمال نرم کننده روی پوست سر خودداری کنید، بهترین برای پوست سر خشک است. در عوض، روی قسمت میانی و انتهای موهایتان تمرکز کنید. خوب آبکشی کنید.

پوست سر خشک 

به دنبال شامپو مرطوب کننده باشید.

هنگامی که پوست سر شما خشک، خارش یا پوسته پوسته است، انتخاب شامپوی مناسب می تواند اولین خط دفاع شما در برابر شرایط ناراحت کننده و گاهی شرم آور باشد که ممکن است رخ دهد. انتخاب شامپویی ضروری است که در صورت خشکی پوست سر به مشکل اضافه نکند. این نکات را امتحان کنید:

  • از شامپوهای تقویت کننده و حجم دهنده خودداری کنید. این محصولات می توانند رطوبت لازم را از پوست سر شما بگیرند.
  • از مصرف زیاد شامپوی خشک خودداری کنید. لایه های شامپوی خشک جاذب روغن نیز می تواند پوست سر را خشک کند.
  • برای پوست سرهایی که فقط کمی خشک و بدون خارش یا پوسته پوسته شدن اندک هستند، به دنبال برچسب شامپوهایی باشید که رطوبت، هیدراتاسیون، صاف کردن یا فر شدن را افزایش می دهند. این محصولات باعث حفظ رطوبت می شوند و می توانند برای پوست سر خشک شما مفید باشند.
  • از محصولات حالت دهنده، از جمله شامپوها، با سولفات ها خودداری کنید، سولفات ها برای مو و پوست سر بسیار خشک می شوند.
  • حتی زمانی که پوست سرتان خشک است، مهم است که موهایتان را به درستی شامپو بزنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
------------------------------  
نکته : اگر پوست سر شما بسیار خشک، خارش دار یا پوسته پوسته است، شامپوهایی را در نظر بگیرید که مخصوص پوست سر خشک هستند. موادی مانند منتول و درخت چای ممکن است به رطوبت رسانی کمک کنند.

------------------------------  

نوع موی خود را مشخص کنید

علاوه بر در نظر گرفتن نوع پوست سر، مهم است که هنگام خرید شامپو، نوع موی خود را نیز در نظر بگیرید. در اینجا چیزی است که باید در نظر داشته باشید:

شامپو موی پر پشت 

به دنبال شامپوهای حجم دهنده باشید که می توانند تارهای شما را بدون سنگین کردن موها تقویت کنند.

شامپو موی کم پشت و نازک

شامپوهای آبرسان یا مرطوب کننده برای افزودن رطوبت، درخشندگی و نرمی به موهای ضخیم و فاقد رطوبت عالی هستند.

شامپو مو لخت

شامپوهای موی صاف یا لخت معمولاً سرشار از مرطوب‌کننده‌ها و مواد صاف‌کننده هستند که به مهر و موم کردن کوتیکول کمک می‌کنند و شروعی عالی برای مدل‌های صاف و صاف دارند.

شامپو مو مجعد

شامپوهای متعادل کننده معمولاً یک گزینه خوب در میانه راه هستند. آنها خیلی مرطوب کننده نیستند اما موهای شما را خشک نمی کنند.

شامپو مو فر 

کسانی که موهای فر و وز دارند باید به دنبال شامپوهای بسیار مرطوب کننده برای موهای مجعد باشند که حاوی موادی باشند که موخوره را بدون سنگین کردن فرها کاهش دهند.

شامپو مو رنگ شده / آسیب دیده / موخوره

شامپوهای تقویت کننده برای موهای آسیب دیده، بیش از حد فرآوری شده، هایلایت شده، ضعیف شده یا شکننده مفید هستند، زیرا معمولا حاوی پروتئین اضافی هستند که برای بهبود وضعیت مو به کار می روند.

------------------------------  

عوامل دیگری که باید در نظر گرفته شود

نشانگرهای موی سالم عبارتند از درخشش و جهش و درخشندگی مو از خاصیت ارتجاعی ناشی می شود. اگر احساس می‌کنید موهای شما فاقد جهش است، موهای شما احتمالاً به خوبی مرطوب نشده است. برای اینکه موها قوی و قابل ارتجاع باشند، موها نباید توسط پمادهای سنگین یا سیلیکون‌ها سنگین شوند. در عوض، یک مرطوب کننده مانند گلیسیرین به جذب رطوبت کمک می کند و برای پوست سر خشک عالی است. روغن دانه انبه یکی دیگر از موادی است که باید به آن توجه کرد زیرا مانند روغن آرگان مرطوب کننده و سبک است. سرامیدها و اسیدهای چرب موجود در روغن تخمه آفتابگردان نیز می توانند به ترمیم مو، مرطوب کردن مو، کاهش موخوره و درخشندگی کمک کنند.

مقابله با شوره سر؟ در بیشتر موارد، شوره سر محصول جانبی یک بیماری پوستهی و چربی پوست سر است که یا در اثر شستشوی نادر با شامپو، شامپوهای پاک کننده ملایم یا در برخی موارد رژیم غذایی ایجاد می شود. اگر فردی دچار عدم تعادل در پوست سر خود است و محیط، محصولات، رژیم غذایی یا دفعات مصرف شامپوهای خود را تغییر نداده است، باید از پزشک متخصص خود بخواهد تا سلامت کلی او را بررسی کند تا مطمئن شود عدم تعادل پوست سر او مشکلی نیست. 

------------------------------  

سخن آخر

 

با گزینه های بسیار زیادی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، انتخاب و خرید شامپو می تواند بسیار خسته کننده باشد. با این حال، اگر با در نظر گرفتن پوست سر و نوع موی خود خرید کنید، پیدا کردن مدل مناسب برای موهایتان می تواند آسان تر باشد. این فاکتورها به شما کمک می کند تا به سرعت شامپویی را با مواد، بافت و فواید مناسب برای موهایتان کشف کنید. شامپو خارجی و اصل بسیار پیشنهاد می شود، بسیاری از شامپو های ساخت ایران تقلبی هستند و باعث آسیب به مو های شما می شود. بارها دیده شده است نرم کننده های مو و یا شامپو تقویتی برند می تواند به شما در داشتن مو های سالم کمک کند.

نوشته شده در 1402-12-11 توسط 0 115
برچسب: مو، شامپو

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0