همه چیز درباره رژلب

همه چیز درباره رژلب

تاریخچه رژ لب

از زمان های قدیم آرایش در میان مردم جایگاه ویژه ای داشت. قدمت رژ لب به حدود 5000 سال پیش بر می گردد. مصری ها اولین علاقه مندان رژلب بودند. آن ها از برخی مواد مانند رنگ کارمین که از حشرات کوهی روی زمین گرفته شده بود، به عنوان رژ لب، و از مورچه ها برای ماندگاری آن استفاده می کردند. با گذر زمان برای براق شدن و جلوه بیشتر لب ها از ماده به دست آمده از فلس ماهی در رژلب ها استفاده شد. صدها سال پیش یک دانشمند عرب به نام ابولکاسی رژلب را اختراع کرد. او در ابتدا در رژلب ها موادی معطر می ریخت و سپس ماده رژلب را در قالب می ریخت. رژ لب در زمان سلطنت ملکه الیزابت در انگلیس دوباره ظاهر شد. شرکت عطر فرانسوی گورلین برای اولین بار رژلب را با موم زنبورعسل و روغن کرچک ساخت.در سال 1923 جیمز بروس میسون جونیور لوله پیچی را برای رژ لب اختراع کرد و رژلب شکل کنونی خود را گرفت و برخی شرکت ها مانند شنل و استی لودر اقدام به فروش رژ لب کردند. امروزه رژلب را از مواد مختلفی تهیه می کنند که در حال حاضر از مواد ارگانیک مثل روغن کرچک، موم و سایر روغن های مختلف طبیعی استفاده می شود.


میزان اهمیت وجود سرب در رژ لب

طبق مطالعاتی که دانشگاه کالیفرنیا برکلی در سال 2013 انجام داد، تقریبا سه چهارم از محصولات رژلب دارای سرب بودند. محققان آلمینیوم، منگنز و تیتانیوم را در کلیه محصولات مورد آزمایش پیدا کردند که باعث مشکلات عصبی می شوند همچنین رژهای مات و مایع حاوی نیکل و کبالت، کادمیوم و کروم بودند که آن ها نیز سرطان زا هستند. اما کارخانه های سازنده نقشی در استفاده مستقیم این مواد در رژلب ها ندارند و این عناصر در ترکیبات موادی مانند موم، روغن ها یا رنگ دانه های معدنی مورد استفاده در فرمول وجود دارند. به دلیل ماهیت مقاوم سرب و سایر فلزات سنگین که در محیط طبیعی مثل آب وجود دارند حذف همه آثار آن ها از مواد طبیعی تقریبا غیر ممکن است. در نتیجه وجود این عناصر طبیعی در محصولات آرایشی اگر کنترل شده باشند باعث ایجاد مشکل نمی شوند.در تمامی مارک های معتبر رژلب مقادیری فلز وجود دارد. همچنین طبق تحقیقات انجام شده میزان سربی که در آب و هوای آلوده وجود دارد بیشتر از میزان سرب به کار رفته در رژلب است. همانطور که نور آفتاب سرطان زا است و مقدار زیاد آن برای ما مضر است سرب موجود در رژلب نیز چنین است اما وجود سرب در رژلب به معنای نامرغوب بودن آن نیست بلکه میزان آن مهم و تعیین کننده می باشد که مقدار دقیق آن را فقط در آزمایشگاه می توان بررسی کرد. حتما شنیدید که میگن وجود سرب در رژلب را می توان با طلا چک کرد اما این فرضیه نیز جایگاه علمی ندارد و نغییر رنگ آن بابت واکنش شیمیایی است که میان رژلب، اکسیژن و طلا رخ می دهد. برخلاف شایعات سرب باعث بروز سرطان در افراد نشده بلکه به پیوندهای عصبی آسیب رسانده و موجب بیماری های خونی و مغزی می شود. علایم مسمومیت حاد با سرب بی اشتهایی، استفراغ، تشنج و اغما می باشد.


راه های تشخیص رژلب تقلبی

1. بوی رژلب: رژلب تقلبی مقدار زیادی سرب یا قطران ذغال سنگ دارد که سبب بد بو شدن آن می شود.

2. خشک بودن رژ لب: رژلب های اصل حاوی ترکیبات گیاهی و روغن های مفید هستند که سبب براق شدن و حفظ تازگی روی لب ها می شوند در نتیجه رژلب هایی که بعد از استفاده روی لب خشک می شوند یا احساس چسبندگی ایجاد می کنند و بافت آن ها ترک ترک می شوند تقلبی هستند.

3. مقدار سرب زیاد در رژلب

4. تاریخ مصرف رژلب: محصولات آرایشی اصل تماما دارای تاریخ تولید و انقضا بوده و محصولاتی که فقط تاریخ تولید داشته و فاقد تاریخ انقضا هستند تیز تماما تقلبی هستند.

5. توجه به بسته بندی آن

6. بررسی بارکد، شماره سریال و اطلاعلت تولید کننده

7. رنگ های واقعی محصول: ممکن است تولید کنندگان محصولات تقلبی رنگ های جدیدی را تولید کنند که با جستجو در سایت اصلی برند می توانید از اصل یا تقلبی بودن آن ها مطمین شوید.

8. تست کردن محصول مورد نظر قبل از خرید

9. تهیه محصول از فروشگاه های معتبر

 


انتخاب بهترین رژلب

بهترین راه برای تشخیص رژلب با کیفیت و بدون سرب خرید از برندهای شناخته شده از داروخانه ها و فروشگاه های معتبر است. برای تست رژلب همیشه آن را روی نوک انگشت خود تست کنید زیرا رنگ و بافت پوست نوک انگشت به پوست لب نزدیک تر است.

 


راه های نگه داری از رژلب

1. برای دوام بیشتر رژلب آن را در یخچال نگه دارید تا دیرتر فاسد شود.

2. دور نگه داشتن از نور خورشید

3. دور نگه داشتن از محیط های مرطوب مثل حمام

4. دور نگه داشتن رژلب از دمای خیلی سرد که منجر به یخ زدگی آن شود


 چند نکته در رابطه با رژلب قرمز

1. هرگز از رژلب قرمز براق یا برق لب روی رژ قرمز استفاده نکنید این کار باعث می شود تا دندان های شما کمتر سفید به نظر برسند.

2. هنگام استفاده از رژلب قرمز قلم گیری لب باعث جلوگیری از خط خوردگی شده و ظاهری یکدست به ما می دهد.

3. اگر لب های باریکی دارید از زدن رژلب های تیره پرهیز کنید این کار لب های شما را کوچکتر نشان می دهد.


 طریقه پاک کردن لکه رژلب از روی لباس

برای پاک کردن لکه رژلب از روی لباستان، کمی گیلیسیرین را روی لکه زده سپس آن را مانند باقی لباس ها بشویید.

 برگرفته از :

فروشگاه اینترنتی لباس 

website design company in dubai

نوشته شده در 1401-05-01 توسط زیبایی 0 1211

مقالات مرتبط

جنس پوست شما چیست؟

در ادامه این مطلب راجع به 5 نوع از شناخته شده ترین انواع پوست صحبت می کنیم و راه های داشتن پوست خوب رو بهتون یاد...

کک و مک روی صورت چیست ؟ درمانش چیست ؟

بسیاری از مردم با پوست خود آشنایی ندارند بنابر این بررسی علائم و راهکار های کک و مک های پوستی رو در ادامه بخوانید

معرفی بهترین کرم پودرهای دراگ استوری

معرفی چهار عدد از بهترین کرم پودر‌های قیمت مناسب دراگ استوری

اهمیت استفاده از لوازم آرایشی معتبر

معمولاً در اینترنت و مغازه‌های متفرقه مارک های آرایشی مورد علاقه خود را با قیمت های بسیار پایین و وسوسه انگیز...

طریقه شستن صحیح صورت

شستن صورت فقط بعد از بیداری نیست، نکاتی جالب آموزش به همراه فیلم

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده
محصولی وجود ندارد
منو
مقایسه 0